Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака
CUNTUR
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака
Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing |
|
Creator |
Гладьо, Сергій Володимирович
|
|
Subject |
алюмінієвий сплав Д16чТ
натяг дорнування тріщиностійкість мікромеханізми руйнування втомна довговічність 620.16 539.42 539.43 |
|
Description |
Гладьо С.В. Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака – рукопис Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – «Механіка деформівного твердого тіла». – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, 2014. Дисертацію присвячено виявленню основних закономірностей впливу відносного натягу дорнування (i=1%,2%,3%) та діаметру отвору (d=8 мм,10 мм,12 мм) на циклічну тріщиностійкість пластин із алюмінієвого сплаву Д16чТ і розробці методики прогнозування втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Встановлено, що довговічність пластин до зародження втомної тріщини довжиною 0,25 мм від отвору діаметром 8 мм та 10 мм за натягу дорнування i=1% підвищується у 1,5-3 разів проти недорнованих пластин з отворами. Аналогічна залежність спостерігається для дорнування з натягом i=2%. З подальшим підвищенням натягу дорнування (до i=3%) довговічність до зародження втомної тріщини підвищується у 7-10 разів проти недорнованих пластин з отворами. Обґрунтовані критерії циклічної міцності силових конструктивних елементів із зміцненими функціональними отворами. Основними критеріями для прогнозування довговічності пластин із дорнованими отворами діаметром 8 мм та 10 мм вибрано розмах напружень на циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy та розмах напружень на відстані, що дорівнює зоні передруйнування d^* від циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy^*. Розроблено конструктивно-технологічні рекомендації для підвищення втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Для отворів діаметром 8 мм, 10 мм та 12 мм оптимальним є натяг дорнування 3%. За рахунок значних пластичних деформацій досягаються високі залишкові напруження стиску на ділянці біля отвору, що значно зменшує напруження розтягу при циклічному навантажуванні. |
|
Date |
2015-04-29T20:30:17Z
2015-04-29T20:30:17Z 2015-04 |
|
Type |
Thesis
|
|
Identifier |
Glado S. Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing - Manuscript
Dissertation is submitted for the scientific degree of Candidate of Sciences (Enginireeng) sciences, in specialty 01.02.04 - "Mechanics of deformabe solids". - Ternopil Ivan Pul'uj National Technical University, Ternopil, 2014.
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя
|
|