Запис Детальніше

Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака

CUNTUR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака
Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing
 
Creator Гладьо, Сергій Володимирович
 
Subject алюмінієвий сплав Д16чТ
натяг дорнування
тріщиностійкість
мікромеханізми руйнування
втомна довговічність
620.16
539.42
539.43
 
Description Гладьо С.В. Оцінка впливу дорнування отворів на довговічність елементів крила транспортного літака – рукопис
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук за спеціальністю 01.02.04 – «Механіка деформівного твердого тіла». – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, 2014.
Дисертацію присвячено виявленню основних закономірностей впливу відносного натягу дорнування (i=1%,2%,3%) та діаметру отвору (d=8 мм,10 мм,12 мм) на циклічну тріщиностійкість пластин із алюмінієвого сплаву Д16чТ і розробці методики прогнозування втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака.
Встановлено, що довговічність пластин до зародження втомної тріщини довжиною 0,25 мм від отвору діаметром 8 мм та 10 мм за натягу дорнування i=1% підвищується у 1,5-3 разів проти недорнованих пластин з отворами. Аналогічна залежність спостерігається для дорнування з натягом i=2%. З подальшим підвищенням натягу дорнування (до i=3%) довговічність до зародження втомної тріщини підвищується у 7-10 разів проти недорнованих пластин з отворами.
Обґрунтовані критерії циклічної міцності силових конструктивних елементів із зміцненими функціональними отворами. Основними критеріями для прогнозування довговічності пластин із дорнованими отворами діаметром 8 мм та 10 мм вибрано розмах напружень на циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy та розмах напружень на відстані, що дорівнює зоні передруйнування d^* від циліндричній поверхні отвору ∆σ_yy^*.
Розроблено конструктивно-технологічні рекомендації для підвищення втомної довговічності силових конструктивних елементів крила транспортного літака. Для отворів діаметром 8 мм, 10 мм та 12 мм оптимальним є натяг дорнування 3%. За рахунок значних пластичних деформацій досягаються високі залишкові напруження стиску на ділянці біля отвору, що значно зменшує напруження розтягу при циклічному навантажуванні.
 
Date 2015-04-29T20:30:17Z
2015-04-29T20:30:17Z
2015-04
 
Type Thesis
 
Identifier Glado S. Estimation of influence of burnishing holes on the durability of elements of transport aircraft wing - Manuscript Dissertation is submitted for the scientific degree of Candidate of Sciences (Enginireeng) sciences, in specialty 01.02.04 - "Mechanics of deformabe solids". - Ternopil Ivan Pul'uj National Technical University, Ternopil, 2014.
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5596
 
Language uk
 
Publisher Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя