Запис Детальніше

Інформаційна війна, пропаганда та pr: такі схожі й такі різні…

CUNTUR

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Інформаційна війна, пропаганда та pr: такі схожі й такі різні…
Information war, propaganda and pr: so similar and so different...
 
Subject PR (паблік рілейшнз)
інформаційна війна
маніпуляції масовою свідомістю
мережева війна
кіберпростір
PR (public relations)
information war
manipulation of mass consciousness
network warfare
cyberspace
323.2
327.3
339.13
 
Description Війна інформації на сьогодні стала одним із найнебезпечніших видів зброї. Використання компроматів, виливання бруду, підкидання неправдивої інформації, намагання за допомогою інформації ввести в оману стало для багатьох сенсом життя. Інформація має вплив на маси. За умови вдалого маніпулювання свідомістю мас, можна досягти практично будь-якої мети – знищити опонента, прибрати з дороги конкурентів чи розпалити війну. Ототожнення зв'язків з громадськістю з «брудними» технологіями впливу на громадську думку викликає багато запитань та обурення маркетологів. Хоча інформаційно-технічне протиборство є важливим аспектом діяльності на будь-якому ринку. У сучасних умовах, коли відбувається бурхливе зростання темпів розвитку не тільки засобів масової інформації і комунікації, а й обчислювальної техніки, автоматизованих систем управління, електронних засобів інформаційного обміну, зокрема міжнародної глобальної інформаційної мережі Інтернет, з'явилися принципово нові прийоми і методи подавання інформації. Тому дослідження методів і способів ведення PR-компаній та інформаційних війн набуває особливої актуальності.
The war of information today has become one of the most dangerous weapons. Use of compromising, pouring dirt, tossing false information, attempts by the information became misleading for many meaning of life. Information has influence on the masses, that is subject to a successful manipulation of the masses, you can achieve almost any goal - to destroy the opponent, remove from the road competitors or ignite war. Probably every conflict is fought on at least two grounds: the battlefield and the minds of the people via propaganda. The “good guys” and the “bad guys” can often both be guilty of misleading their people with distortions, exaggerations, subjectivity, inaccuracy and even fabrications, in order to receive support and a sense of legitimacy. In the commercial world, marketing and advertising are typically needed to make people aware of products. There are many issues in that area alone (which is looked at in this site’s section on corporate media.) When it comes to propaganda for purposes of war, for example, professional public relations firms can often be involved to help sell a war. In cases where a war is questionable, the PR firms are indirectly contributing to the eventual and therefore unavoidable casualties. Media management may also be used to promote certain political policies and ideologies. Where this is problematic for the citizenry is when media reports on various issues do not attribute their sources properly. The impacts of public relations cannot be underestimated. Identification of Communications «dirty» technologies to influence public opinion raises many questions and indignation marketers. Although informational and technical is an important aspect of antagonism activity in any market. In modern conditions when there is a rapid increase in the rate of development not only of media and communication, but also computer technology, automatic control systems, electronic information exchange, including international global information on the Internet, there were essentially new techniques and methods of presenting information. Therefore, research methods and methods of PR-campaigns and information wars becomes significant.
 
Date 2015-10-29T19:10:14Z
2015-10-29T19:10:14Z
2014-11-18
2014-11-18
2014-12-09
 
Type Article
 
Identifier Шпилик С. В. Інформаційна війна, пропаганда та pr: такі схожі й такі різні… / Світлана Василівна Шпилик // Галицький економічний вісник — Тернопіль : ТНТУ, 2014. — Том 47. — № 4. — С. 178-188. — (Маркетингові технології підприємств у сучасному науково-технічному середовищі).
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/6088
Shpylyk S. Information war, propaganda and pr: so similar and so different.... Galician economic bulletin, Ternopil, TNTU, 2014, Volume 47, No 4, P. 178-188 [in Ukrainian].
 
Language uk
 
Relation Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Galician economic bulletin of Ternopil National Technical University
2014, №4 (47)
2014, No 4 (47)
1. Інформаційні війни та майбутнє України [Електронний ресурс] // БЮЛЛЕТЕНЬ СИАЦ. – No100. – Режим доступу: http://siac.com.ua/index.php?option=com_content&task=category§ionid=8&id=129&Itemid=44
2. Пропаганда [Електронний ресурс] / Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Пропаганда
3. Слісаренко, І.Ю. Відмінне і спільне між паблік рилейшнз і пропагандою [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.pravo.vuzlib.su/book_z426_page_5.html
4. Чумиков, А.Н. Связи с общественностью: теория и практика [Текст] / А.Н. Чумиков, М.П. Бочаров. – М.: Дело, 2006. – 552 с.
5. Блэк, Сэм. Введение в паблик рилейшнз [Текст] / Сэм Блэк . – Ростов-на-Дону.: Феникс, 1998. – 320 с.
6. Абанкина, Т.В. PR некоммерческой организации: теоретические основы современных PR- технологий [Текст] / Т.В. Абанкина // Музей будущего: информационный менеджмент: сб. ст. / сост. А.В. Лебедев. – М.: Прогресс-Традиция, 2001. – С.168–191.
7. Калмыков, А.А. Методическая экспертиза PR-технологий [Текст] / А.А. Калмыков, М.А. Денисова // Консультант директора. – M.: ИНФРА-М. – No14(290). –2007. – С.11–21.
8. ІНФОРМАЦІЙНІ ВІЙНИ [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://pidruchniki.com/18000102/politologiya/informatsiyni_viyni
9. Почепцов, Г.Г. Інформаційно-психологічна війна [Текст] / Г.Г. Почепцов. – М: Сінтег, 2000. – 180 с.
10. Завадський, І.І. Інформаційна війна – що це таке? [Текст] / І.І. Завадський // Захист інформації. «Конфідент». – No 4, 1996.
11. Горкіна, М. PR на 100%. Як стати хорошим менеджером по PR [Текст] / М. Горкіна, А. Мамонтов, І. Манн. – М: Альпіна Бізнес Букс, 2009. – 248 с.
12. Лисичкин, В.А. Третья мировая информационно-психологическая война [Електронний ресурс] / В. Лисичкин, Л. Шелепин. – М: Академия социальных наук, 1999. – Режим доступу: http://www.duel.ru/publish/lisichkin/voina.html.
13. Чорноус, І.С. Інформаційна війна як засіб конкурентної боротьби фахівців з паблік рилейшнз [Електронний ресурс] / І.С. Чорноус. – Режим доступа: http://www.rusnauka.com/2_KAND_2014/Economics/6_153509.doc.htm
14. Манипуляция сознанием в СМИ и не только [Електронний ресурс] / Feb. 16th, 2014. – Режим доступу: http://rusrand.ru/analytics/manipuljatsija-soznaniem-v-smi-i-ne-tolko
15. Остроухов, В.В. Інформаційна безпека [Електронний ресурс].– Режим http://westudents.com.ua/glavy/51894-12-nformatsyna-vyna-yak-forma-vedennya-nformatsynogo-protiborstva.html
1. Informatsiini viiny ta maibutnie Ukrainy [Electronic resource], BIuLLETEN SYATs. – No100. – Access mode: http://siac.com.ua/index.php?option=com_content&task=category§ionid=8&id=129&Itemid=44
2. Propahanda [Electronic resource], Material z Vikipedii — vilnoi entsyklopedii. – Access mode: http://uk.wikipedia.org/wiki/Propahanda
3. Slisarenko, I.Yu. Vidminne i spilne mizh pablik ryleishnz i propahandoiu [Electronic resource]. – Access mode: http://www.pravo.vuzlib.su/book_z426_page_5.html
4. Chumikov, A.N. Sviazi s obshchestvennostiu: teoriia i praktika [Text], A.N. Chumikov, M.P. Bocharov. – M.: Delo, 2006. – 552 p.
5. Blek, Sem. Vvedenie v pablik rileishnz [Text], Sem Blek . – Rostov-na-Donu.: Feniks, 1998. – 320 p.
6. Abankina, T.V. PR nekommercheskoi orhanizatsii: teoreticheskie osnovy sovremennykh PR- tekhnolohii [Text], T.V. Abankina, Muzei budushcheho: informatsionnyi menedzhment: sb. st., sost. A.V. Lebedev. – M.: Prohress-Traditsiia, 2001. – P.168–191.
7. Kalmykov, A.A. Metodicheskaia ekspertiza PR-tekhnolohii [Text], A.A. Kalmykov, M.A. Denisova, Konsultant direktora. – M.: INFRA-M. – No14(290). –2007. – P.11–21.
8. INFORMATsIINI VIINY [Electronic resource], Access mode: http://pidruchniki.com/18000102/politologiya/informatsiyni_viyni
9. Pocheptsov, H.H. Informatsiino-psykholohichna viina [Text], H.H. Pocheptsov. – M: Sinteh, 2000. – 180 p.
10. Zavadskyi, I.I. Informatsiina viina – shcho tse take? [Text], I.I. Zavadskyi, Zakhyst informatsii. "Konfident". – No 4, 1996.
11. Horkina, M. PR na 100%. Yak staty khoroshym menedzherom po PR [Text], M. Horkina, A. Mamontov, I. Mann. – M: Alpina Biznes Buks, 2009. – 248 p.
12. Lisichkin, V.A. Tretia mirovaia informatsionno-psikholohicheskaia voina [Electronic resource], V. Lisichkin, L. Shelepin. – M: Akademiia sotsialnykh nauk, 1999. – Access mode: http://www.duel.ru/publish/lisichkin/voina.html.
13. Chornous, I.S. Informatsiina viina yak zasib konkurentnoi borotby fakhivtsiv z pablik ryleishnz [Electronic resource], I.S. Chornous. – Access mode: http://www.rusnauka.com/2_KAND_2014/Economics/6_153509.doc.htm
14. Manipuliatsiia soznaniem v SMI i ne tolko [Electronic resource], Feb. 16th, 2014. – Access mode: http://rusrand.ru/analytics/manipuljatsija-soznaniem-v-smi-i-ne-tolko
15. Ostroukhov, V.V. Informatsiina bezpeka [Electronic resource].– Rezhym http://westudents.com.ua/glavy/51894-12-nformatsyna-vyna-yak-forma-vedennya-nformatsynogo-protiborstva.html
 
Rights © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2014
 
Format 178-188
 
Coverage Тернопіль
Ternopil
 
Publisher Тернопiльський національний технiчний унiверситет iменi Iвана Пулюя