Запис Детальніше

Ланцюг формування цінності інформаційного продукту

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Ланцюг формування цінності інформаційного продукту
Value chain of information product
 
Creator Гаращенко, Наталія Миколаївна
Harashchenko, Nataliya
Гаращенко, Наталия Николаевна
 
Subject інформаційний продукт
конкурентна перевага
контекстна інтерпретація інформації
ланцюг формування цінності
нова економіка
управління знаннями
competitive advantage
information product
knowledge management
new economy
sense making
value chain
330.123:338
 
Description У статті узагальнено вплив змін, пов’язаних з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій, на процеси виробництва матеріальних благ, доведено необхідність переосмислення ланцюга створення споживацької цінності продуктів за умов переходу до постіндустріальної економіки, визначено особливості виконання операційної (виробничої) та інших функцій підприємствами, які інтенсивно використовують інформацію та знання в процесі економічної діяльності, проведено порівняння властивостей матеріальних та інформаційних продуктів.

Доведено, що принципово інша природа інформаційно-містких продуктів у порівнянні з традиційними матеріальними продуктами потребує використання специфічних інструментів аналізу процесів їх виробництва. Запропоновано у якості одного з таких інструментів використовувати авторську розробку - ланцюг формування цінності інформаційного продукту. Побудова такого ланцюга базується на розумінні природи інформаційного продукту та специфіки здійснення інформаційно-залежних процесів на підприємстві, що відображено в його структурі.

Основними ланками ланцюга створення цінності інформаційного продукту визначено вхідну інформаційну логістику, роботу з даними (у результаті чого створюється інформація нижчого порядку), фіксування та поширення інформації, її контекстну інтерпретацію, інтеграцію та створення комплексних знань, фіксування та збереження інформації (вищого порядку) та її доведення до покупця, маркетинг. Допоміжними видами діяльності є інформаційне та матеріально-технічне забезпечення, ІТ-інфраструктура, менеджмент знань, управління персоналом і загальний менеджмент. Даний інструмент аналізу доцільно використовувати для пошуку шляхів досягнення конкурентних переваг компаній, що виробляють інформаційні продукти.
У статті визначено подальше поле досліджень у даному напрямі.
This article summarizes the impact of changes associated with the development of information and communication technologies in the production of material goods, emphasizes the necessity of rethinking the value chain of consumer products in a post-industrial economy, the peculiarities of operation (production) function and other functional activities for information and knowledge intensive companies.

The comparison of the properties of the material and information products is provided. It is argued that a fundamentally different nature of information-intensive products compared with traditional tangible products requires the use of specific tools for analysis of enterprise’s activities. Author’s model of value chain of information products is proposed as decision support tool. The nature of information product and specifics of information-dependent processes are reflected in its structure.

We consider the seven main activities: input logistics, data processing (result - a lower order information), recording and disseminating information, sense making, integration and creation of complex knowledge, recording, storage (in the form of higher order information) and supplying it to the buyer, marketing. Support activities are information and logistics, IT infrastructure, knowledge management, human resources and general management. This analysis tool should be used to find ways to achieve competitive advantages for companies producing information products.

The article outlines further field research in this direction.
 
Publisher Дніпропетровський державний аграрно-економічний університет
 
Date 2018-07-16T11:20:18Z
2018-07-16T11:20:18Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Гаращенко Н. М. Ланцюг формування цінності інформаційного продукту [Електронний ресурс] / Н. М. Гаращенко // Ефективна економіка : електр. наук. фах. вид. / Дніпропетр. держ. агр.-екон. ун-т. – Електрон. текст. дані. – Дніпропетровськ, 2014. – № 9. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3353. – Назва з титул. екрану.
2307-2105
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/25074
 
Language uk