Запис Детальніше

The impact of Hindu philosophy on the business behaviour in India

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title The impact of Hindu philosophy on the business behaviour in India
 
Creator Datsiuk, Taisiia
 
Subject philosophy
Indian culture
business behaviour
collectivism
 
Description The present article deals with the main concepts of Hindu philosophy and the way they
pre-determine the demeanor of Indian businesspersons. It contains the review of the basic philosophical schools and the values distinguished within each of them. Its prior objective is to
investigate the causality between these values and business culture. The results of this investigation serve for creation and substantiation of the pattern of business demeanor in India.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2018-07-18T11:27:14Z
2018-07-18T11:27:14Z
2018-03-15
 
Type Article
 
Identifier Datsiuk T. The impact of Hindu philosophy on the business behaviour in India / Datsiuk Taisiia // Стратегії міжкультурної комунікації в мовній освіті сучасного ВНЗ [Електронний ресурс] : зб. матеріалів ІV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ (15 берез. 2018 р.) / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. В. Гетьмана» ; редкол.: І. А. Колеснікова (голова) [та ін.]. – Електрон. текстові дані. – Київ : КНЕУ, 2018. – C. 340–345. – Назва з титул. екрану.
978-966-956-090-1
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/25151
 
Language en