Запис Детальніше

Моделювання освітнього округу в сільській місцевості на засадах взаємодії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711303/
 
Title Моделювання освітнього округу в сільській місцевості на засадах взаємодії
Моделирование образовательного округа в сельской местности на основе взаимодействия
Modeling of the educational district in the countryside on the basis of interaction
 
Creator Мелешко, В.В
 
Subject Science and knowledge. Organization. Computer science. Information. Documentation. Librarianship. Institutions. Publications
3 Social Sciences
37 Education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Проаналізовано тенденцій розвитку сучасної освіти на регіональному рівні, розкрито сутність процесу моделювання як способу пізнання, що дає можливість повніше представити інформацію про оновлену педагогічну систему, обґрунтовано методологічні підходи до моделювання освітнього округу, що здійснюється на засадах інтеграції та взаємодії. Виявлено умови функціонування освітніх округів у мережі закладів загальної середньої освіти, що функціонують у сільській місцевості. Сформульовано принципи моделювання нового утворення, визначено його роль та функції в сільській місцевості, обґрунтовано структурні компоненти моделі освітнього округу, визначено рівні взаємодії суб’єктів освітнього округу, що проявляються внаслідок управлінських впливів та дій, розкрито сутність управлінського аспекту в структурі моделі освітнього округу
Проанализированы тенденции развития современного образования на региональном уровне, раскрыта сущность процесса моделирования как способа познания, что дает возможность полнее представить информацию об обновленной педагогической системе, обоснованно методологические подходы к моделированию образовательного округа , осуществляемые на основе интеграции и взаимодействия. Выявлены условия функционирования образовательных округов в сети учреждений общего среднего образования, функционирующих в сельской местности.
Сформулированы принципы моделирования нового образования, определены его роль и функции в сельской местности, обоснованно структурные компоненты модели образовательного округа, определены уровни взаимодействия субъектов образовательного округа, что проявляются вследствие управленческих воздействий, раскрыта сущность управленческого аспекта в структуре модели образовательного округа.
The tendencies of the development of modern education at the regional level are analyzed, the essence of the process of modeling as a way of knowledge is revealed, it gives an opportunity to present information about the updated pedagogical system, substantiated methodological approaches to the modeling of the educational district, carried out on the basis of integration and interaction. Conditions of functioning of educational districts in the network of institutions of general secondary education functioning in rural areas are revealed.
The principles of modeling of a new formation are defined, its role and functions in rural areas are defined, structural components of the model of the educational district are substantiated, the levels of interaction between subjects of the educational district are revealed, which are manifested as a result of managerial influences and actions, the essence of the managerial aspect in the structure of the model of the educational district is disclosed.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
text
 
Language uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711303/1/4.pdf
http://lib.iitta.gov.ua/711303/2/8.pdf
- Мелешко, В.В (orcid.org/0000-0002-6224-5201 <http://orcid.org/0000-0002-6224-5201>) (2015) Modeling of the educational district in the countryside on the basis of interaction Український педагогічний журнал, 2 (2). pp. 79-91. ISSN 2411-1317