Перспективные направления исследований проблем профессионального образования в Украине
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711337/
|
|
Title |
Перспективные направления исследований проблем профессионального образования в Украине
Перспективні напрями дослідження проблем професійної освіти в Україні Perspective directions of vocational educational problems' research in Ukraine |
|
Creator |
Ничкало, Нелля Григорівна
|
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Глобализационные и интеграционные процессы, стремительные изменения на рынках труда, информационно-технологическая революция требуют развития педагогического знания с учетом общей системы человековедения, развития прогрессивных идей педагогической антропологии, обоснования новых концепций профессионального образования, инновационных методик профессионального развития и воспитания личности, а также создания современных дидактических систем обучения, повышения квалификации, переобучения разных категорий населения. Современной системе образования, которая модернизируется в начале XXI столетия, должна соответствовать целостная педагогическая наука, охватывающая все звенья государственного и общественного образования и самообразования и, безусловно, направленная на развитие непрерывного образования на протяжении всей жизни. Глобалізаційні та інтеграційні процеси, стрімкі зміни на ринках праці, інформаційно-технологічна революція вимагають розвитку педагогічного знання з урахуванням загальної системи людинознавства, розвитку прогресивних ідей педагогічної антропології, обгрунтування нових концепцій професійної освіти, інноваційних методик професійного розвитку і виховання особистості, а також створення сучасних дидактичних систем навчання, підвищення кваліфікації, перенавчання різних категорій населення. Сучасна система освіти, яка модернізується на початку XXI століття, повинна відповідати цілісній педагогічній науці, яка охоплює всі ланки державної і громадської освіти і самоосвіти і, безумовно, спрямована на розвиток безперервної освіти протягом усього життя. Globalization and integration processes, rapid changes in labor markets, information technology revolution require the development of pedagogical knowledge which considers general system of human studies, development of progressive ideas of pedagogical anthropology, substantiation o f new concepts of vocational education, innovative methods of vocational development and moral education of the individual, as well as creating modem didactic systems of education, in-service training and retraining of different population categories. Modem education system, which is modernized at the beginning of XXI century, must comply with the holistic pedagogical science, covering all sections of the state and public education and self-education, and undoubtedly aimed at the development of continuing education throughout life. |
|
Publisher |
Федеральное государственное научное учреждение "Институт педагогического образования и образования взрослых" Российской академии образования
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711337/1/93.pdf
- Ничкало, Нелля Григорівна (orcid.org/0000-0002-5989-5684 <http://orcid.org/0000-0002-5989-5684>) (2013) Perspective directions of vocational educational problems' research in Ukraine Методология исследования в профессиональном педагогическом образовании. pp. 40-51. |
|