Запис Детальніше

Критерії та показники ефективності застосування електронних відкритих журнальних систем у науково-педагогічних дослідженнях

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711341/
http://ite.kspu.edu/issue_34/p-89-117
 
Title Критерії та показники ефективності застосування електронних відкритих журнальних систем у науково-педагогічних дослідженнях
Criteria and indicators of the applying efficiency of electronic open journal systems in the pedagogical researches
Критерии и показатели эффективности применения электронных открытых журнальных систем в научно-педагогических исследованиях
 
Creator Лупаренко, Л. А.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
004.78 Online computing systems for specific use
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті виокремлено критерії (проектувальний, організаційно-комунікаційний, результативний) і показники ефективності застосування електронних відкритих журнальних систем (ЕВЖС) у науково-педагогічних дослідженнях. Шляхом експертного оцінювання встановлено достатній ступінь проявлення проектувального (67%) та високий – організаційно-комунікаційного (80%) і результативного (100%) критеріїв. Уточнено поняття «ІКТ-компететність наукових працівників щодо застосування електронних відкритих журнальних систем у науково-педагогічних дослідженнях». Виокремлено мотиваційно-ціннісний, когнітивний, операційно-діяльнісний та адаптивний компоненти ІКТ-компетентності. Визначено критерії (аксіологічний, когнітивний, праксеологічний, адаптивний) та показники її оцінювання. В результаті експертного оцінювання методом ранжування конкретизовано найбільш значущі критеріальні показники, на які слід орієнтуватись у процесі оцінювання ІКТ-компетентності наукових працівників щодо застосування ЕВЖС у науково-педагогічних дослідженнях. Подана характеристика рівнів сформованості компонентів ІКТ-компетентності наукових працівників щодо застосування ЕВЖС (базовий, достатній, поглиблений). Розглянуто критерії оцінювання наукових періодичних видань для включення до провідних міжнародних наукометричних і реферативних баз даних Web of Science, Scopus, Directory of Open Access Journals.
In the article, the criteria (design, organizational and communication, productive) and indicators of efficiency of the use of electronic open journal systems (EOJS) in scientific and pedagogical research are elaborated. A sufficient level of projective criteria (67%) and high level of organizational and communication (80%) and effective (100%) criteria was established by an expert evaluation. The concept of "ICT-competence of scientific workers on the use of EOJS in scientific and pedagogical researches" was specified. The motivational-value, cognitive, operational-activity, adaptive components of ICT-competence are singled out and the criteria (axiological, cognitive, praxeological, and adaptive) and the indicators of its evaluation are specified. As a result of expert evaluation by ranking method, the most significant criterial indicators are specified, which should be guided in the process of assessing the ICT competence of scientists on the use of the EOJS in scientific and pedagogical research. The characteristic of levels of ICT-competence components’ formation (basic, sufficient, in-depth) is given. The criteria for evaluating scientific periodicals for inclusion in the leading international scientometric and abstract databases Web of Science (WoS), Scopus, Directory of Open Access Journals (DOAJ) are considered.
В статье выделены критерии (проектировочный, организационно-коммуникационный, результативный) и показатели эффективности применения электронных открытых журнальных систем (ЕОЖС) в научно-педагогических исследованиях. Путем экспертной оценки установлено достаточную степень проявления проективного (67%) и высокую – организационно-коммуникационного (80%) и результативного (100%) критериев. Уточнено понятие «ИКТ-компететность научных работников по применению электронных открытых журнальных систем в научно-педагогических исследованиях». Выделены критерии (аксиологический, когнитивный, праксеологический, адаптивный) и показатели её оценивания. В результате экспертной оценки методом ранжирования конкретизированы наиболее значимые критериальные показатели, на которые следует ориентироваться в процессе оценивания ИКТ-компетентности научных работников по применению ЕОЖС в научно-педагогических исследованиях. Дана характеристика уровней сформированности компонентов ИКТ-компетентности научных работников по применению ЕОЖС (базовый, достаточный, углубленный). Рассмотрены критерии оценки научных периодических изданий для включения в ведущие международные наукометрические и реферативные базы данных Web of Science (WoS), Scopus, Directory of Open Access Journals (DOAJ).
 
Publisher Херсонський державний університет
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711341/2/%E2%84%964_089-117.pdf
- Лупаренко, Л. А. (2018) Criteria and indicators of the applying efficiency of electronic open journal systems in the pedagogical researches Інформаційні технології в освіті, 1 (34). pp. 89-117. ISSN 1998-6939