Здобутки сучасної сурдопедагогіки соціокультурного напряму глухоти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711382/
http://psychology-naes-ua.institute/files/pdf/zbirnik_materialiv_konferencii_chastina_druga_1499604784.pdf |
|
Title |
Здобутки сучасної сурдопедагогіки соціокультурного напряму глухоти
Achievements of modern surdo-pedagogy sociocultural direction of deafness Достижения современной сурдопедагогики социокультурного направления глухоты |
|
Creator |
Щуцька, О.І.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Розкрито особливості галузі спеціальної педагогіки — сурдопедагогіки. Висвітлено положення теоретичної і практичної сурдопедагогіки з урахуванням двох підходів розуміння глухоти. Представлено позитивний досвід застосування ідей соціокультурного підходу спеціальних закладів для осіб з порушеннями слуху щодо ставлення до нечуючого учня. Описано суттєві переваги двомовного навчання, коли національна українська жестова мова використовується в якості першої і основної поряд зі словесною. Представлено доробок провідних фахівців лабораторії жестової мови в Україні. З'ясовано умови успішності навчання нечуючих учнів в умовах інклюзії з точки зору фахівців спеціального закладу.
Author draws attention to the area of special pedagogy – deaf education. Theoretical and practical aspects of deaf education based on two approaches to understanding deafness are described. This paper presents a positive experience of using sociocultural approach ideas at special schools for hearing people about attitude to deaf. The significant advantages of bilingual education are outlined, when the national sign language is used as the first and principal along with verbal. The Ukrainian Sign Language Laboratory specialists’ achievement is highlighted. В статье раскрыты особенности отрасли специальной педагогики — сурдопедагогики. Определены положения теоретической и практической сурдопедагогики, учитывая два подхода понимания глухоты. Представлен положительный опыт применения идей социокультурного подхода специальных заведений для лиц с нарушениями слуха по вопросу отношения к неслышащим. Описаны положительные моменты двуязычного обучения, при котором украинский жестовый язык используется в качестве первого и основного паралельно со словесным. Представлен опыт ведущих специалистов лабораториии жестового языка в Украине. Определены условия качественного обучения неслышащих учеников в условиях иклюзии с точки зрения специалистов-практиков. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С.Костюка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711382/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%A9%D1%83%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%204.06.2017.pdf
- Щуцька, О.І. (2017) Achievements of modern surdo-pedagogy sociocultural direction of deafness Актуальні проблеми розвитку особистості в умовах міжкультурної взаємодії в освітньому просторі, 2. pp. 64-67. |
|