Тенденції розробки і застосування двомовних програм
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711383/
http://psychology-naes-ua.institute/files/pdf/zbirnik_materialiv_konferencii_chastina_1_stisnutij_1499604728.pdf |
|
Title |
Тенденції розробки і застосування двомовних програм
Trends in the development and application of bilingual programs |
|
Creator |
Мужайло, І. С.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Здійснено аналіз наукових джерел, присвячених висвітленню проблеми двомовності. Досліджено особливості двомовних навчальних програм, що використовуються у закладах. Доведено, що мова і культурне визнання глухих, як лінгвальної меншини покращують соціальні та культурні відносини між ними та іншими представниками суспільства.
The analysis of the scientific pedagogical literature concerning problems of bilingual education and its potential in the organization of secondary education has been carried out. Two types of bilingual education programs have been characterized. Advantages and disadvantages of bilingual education have been determined. It has been proved that language and cultural recognition of national minority improve social and cultural interrelation among those groups and other representatives of the society. Bilingualism and organization of bilingual education as the subject of scientific investigations of pedagogues have been analyzed. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711383/1/%D0%9C%D1%83%D0%B6%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%BE%2C%202017.pdf
- Мужайло, І. С. (2017) Trends in the development and application of bilingual programs Актуальні проблеми розвитку особистості в умовах міжкультурної взаємодії в освітньому просторі, 1. pp. 60-65. |
|