Запис Детальніше

Тенденції розробки і застосування двомовних програм

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711383/
http://psychology-naes-ua.institute/files/pdf/zbirnik_materialiv_konferencii_chastina_1_stisnutij_1499604728.pdf
 
Title Тенденції розробки і застосування двомовних програм
Trends in the development and application of bilingual programs
 
Creator Мужайло, І. С.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Здійснено аналіз наукових джерел, присвячених висвітленню проблеми двомовності. Досліджено особливості двомовних навчальних програм, що використовуються у закладах. Доведено, що мова і культурне визнання глухих, як лінгвальної меншини покращують соціальні та культурні відносини між ними та іншими представниками суспільства.
The analysis of the scientific pedagogical literature concerning problems of bilingual education and its potential in the organization of secondary education has been carried out. Two types of bilingual education programs have been characterized. Advantages and disadvantages of bilingual education have been determined. It has been proved that language and cultural recognition of national minority improve social and cultural interrelation among those groups and other representatives of the society. Bilingualism and organization of bilingual education as the subject of scientific investigations of pedagogues have been analyzed.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711383/1/%D0%9C%D1%83%D0%B6%D0%B0%D0%B9%D0%BB%D0%BE%2C%202017.pdf
- Мужайло, І. С. (2017) Trends in the development and application of bilingual programs Актуальні проблеми розвитку особистості в умовах міжкультурної взаємодії в освітньому просторі, 1. pp. 60-65.