Географічний зміст підручників для початкових класів у період побудови української радянської системи освіти (1921–1930 роки)
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711437/
|
|
Title |
Географічний зміст підручників для початкових класів у період побудови української радянської системи освіти (1921–1930 роки)
The geographical content of textbooks for primary classes during the period of development of the Ukrainian soviet system of education (1921-1930 years) |
|
Creator |
Науменко, С.О.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography |
|
Description |
У статті здійснено аналіз підручників з географії для початкових класів періоду побудови української радянської системи освіти (1920-1931 років). Зокрема, представлено зміст підручників, охарактеризовано їх апарат організації засвоєння й ілюстративний матеріал та висвітлено позитивні сторони й недоліки. Описано стан шкільної початкової освіти у цей період.
The article analyzed geography textbooks for the primary classes within the period of building the Ukrainian soviet system of education (1921-1930). In particular, the content of textbooks was presented, its mechanism of the organization of adoption and illustrative material were described and positive sides and disadvantages were highlighted. The state of school primary education in this period was described. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2008
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711437/1/%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8%20%281921-1930%29.pdf
- Науменко, С.О. (2008) The geographical content of textbooks for primary classes during the period of development of the Ukrainian soviet system of education (1921-1930 years) Проблеми сучасного підручника (8). pp. 522-532. ISSN 2411-1309 |
|