Запис Детальніше

Смисложиттєві орієнтації та життєві цілі як чинники аксіогенезу музично обдарованих студентів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/24166/
 
Title Смисложиттєві орієнтації та життєві цілі як чинники аксіогенезу музично обдарованих студентів
Смысложизненные ориентации и жизненные цели как факторы аксиогенеза музыкально одаренных студентов
Sense-life orientations and life goals as factors of axiogenesis musically gifted students
 
Creator Музика, Олена Оксентівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті аналізуються результати порівняльного дослідження особливостей життєвих цілей музично обдарованих студентів та студентів, які не демонструють ознак обдарованості. Встановлено, що обдаровані студенти вирізняються з-поміж ровесників вищим рівнем розвитку смисложиттєвих орієнтацій як за загальним показником, так і за показниками окремих субшкал. Життєві цілі музично обдарованих студентів пов’язані з музичною професійною діяльністю. Вони узгоджуються в часовій перспективі: реалізація близьких цілей відкриває можливості для досягнення далеких. Досить високий рівень домагань основується на ціннісному досвіді результативності музичної діяльності, що дає підстави для висновків про реалістичність і досяжність життєвих цілей. Включення життєвих цілей в аксіогенез музично обдарованих студентів засвідчує свідоме використання музичної діяльності, здібностей і вмінь як засобів для особистісного саморозвитку в короткочасній та тривалій часових перспективах.
В статье
анализируются результаты сравнительного исследования особенностей жизненных целей музыкально одаренных студентов и студентов, которые не демонстрируют признаков одаренности. Установлено, что одаренные студенты выделяются среди сверстников высоким уровнем развития смысложизненных ориентаций как по общему показателю, так и по показателям отдельных субшкал. Жизненные цели музыкально одаренных студентов связаны с музыкальной профессиональной деятельностью. Они согласуются во временной перспективе: реализация близких целей открывает возможности для достижения далеких. Достаточно высокий уровень притязаний основывается на ценностном опыте результативности музыкальной деятельности, что дает основания для выводов о реалистичности и достижимости жизненных целей. Включение жизненных целей в аксиогенез музыкально одаренных студентов свидетельствует о сознательном использовании музыкальной деятельности, способностей и умений как средств для личностного саморазвития в краткосрочной и длительной временных перспективах.
The article analyzes the results of a comparative study of the peculiarities of life goals of musically gifted students and students who do not show signs of giftedness. It is established that gifted students are distinguished from peers by the higher level of development of sensory-lifestyle orientations, both in general terms and in the indicators of individual scales.
The vital goals of musically gifted students are related to musical professional activities. They are consistent in the time perspective: the realization close goals opens opportunities for reaching distant goals. A rather high level of claims is based on the valuable experience of the effectiveness of musical activity, which gives grounds for conclusions about the realism and reach of life goals. The inclusion of life goals in the axiogenesis of musically gifted students testifies the conscious use of musical activity, capabilities and abilities as means of personal self-development in the short-term and long-term perspective.
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/24166/1/%D0%9Cuzyka_%D0%9E_%D0%9E_SZGZMOS_KPP.pdf
Музика, Олена Оксентівна (2018) Смисложиттєві орієнтації та життєві цілі як чинники аксіогенезу музично обдарованих студентів Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Том VІ: Психологія обдарованості. – Випуск 14, 6 (14). с. 173-180. ISSN 2072-4772