Запис Детальніше

Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/6983/
 
Title Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу
Дидактико-методическое обеспечение контроля и оценки образовательных достижений младших школьников на основе компетентностного подхода
Didactic-methodical provision of control and evaluation of educational achievements of junior pupils on the basis of a competent approach
 
Creator Савченко, Олександра Яківна
Бібік, Н.М.
Байбара, Тетяна Миколаївна
Вашуленко, Оксана Вікторівна
Коваль, Ніна Степанівна
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
Пономарьова, К. І.
Прищепа, О.Ю.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description У монографії розглядається стан проблеми дослідження в історичній ретроспективі, ґрунтовно охарактеризовано базові поняття контролю і оцінювання; теорія і практика компетентнісного підходу на дидактичному і методичному рівня; інноваційні форми контролю (тестування, портфоліо), методика державної підсумкової атестації; зарубіжний досвід контролю і оцінювання. Книгу адресовано науковцям, методистам, викладачам, вчителям, студентам педагогічних факультетів.
В монографии рассматривается состояние проблемы даного исследования в исторической ретроспективе, основательно охарактеризованы базовые понятия контроля и оценки; теория и практика компетентностного подхода на дидактическом и методическом уровнях; инновационные формы контроля (тестирование, портфолио), методика государственной итоговой аттестации; зарубежный опыт контроля и оценки.
Книга адресована научным работникам, методистам, преподавателям, учителям, студентам педагогических факультетов.
The monograph deals with the state of the research problem in a historical retrospective; the basic concepts of monitoring and evaluation are thoroughly characterized; theory and practice of the competence approach at the didactic and methodical level; innovative forms of control (testing, portfolio), the methodology of the state final attestation; foreign experience of monitoring and evaluation.The book is addressed to scholars, methodologists, teachers, students of pedagogical faculties.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2012
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/6983/4/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F.pdf
- Савченко, Олександра Яківна, Бібік, Н.М., Байбара, Тетяна Миколаївна, Вашуленко, Оксана Вікторівна, Коваль, Ніна Степанівна, Онопрієнко, Оксана Володимирівна, Пономарьова, К. І. (orcid.org/0000-0001-6655-3773 <http://orcid.org/0000-0001-6655-3773>) and Прищепа, О.Ю. (2012) Didactic-methodical provision of control and evaluation of educational achievements of junior pupils on the basis of a competent approach Project Report. Педагогічна думка, м. Київ, Україна.