Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/6983/
|
|
Title |
Дидактико-методичне забезпечення контролю та оцінювання навчальних досягнень молодших школярів на засадах компетентнісного підходу
Дидактико-методическое обеспечение контроля и оценки образовательных достижений младших школьников на основе компетентностного подхода Didactic-methodical provision of control and evaluation of educational achievements of junior pupils on the basis of a competent approach |
|
Creator |
Савченко, Олександра Яківна
Бібік, Н.М. Байбара, Тетяна Миколаївна Вашуленко, Оксана Вікторівна Коваль, Ніна Степанівна Онопрієнко, Оксана Володимирівна Пономарьова, К. І. Прищепа, О.Ю. |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У монографії розглядається стан проблеми дослідження в історичній ретроспективі, ґрунтовно охарактеризовано базові поняття контролю і оцінювання; теорія і практика компетентнісного підходу на дидактичному і методичному рівня; інноваційні форми контролю (тестування, портфоліо), методика державної підсумкової атестації; зарубіжний досвід контролю і оцінювання. Книгу адресовано науковцям, методистам, викладачам, вчителям, студентам педагогічних факультетів.
В монографии рассматривается состояние проблемы даного исследования в исторической ретроспективе, основательно охарактеризованы базовые понятия контроля и оценки; теория и практика компетентностного подхода на дидактическом и методическом уровнях; инновационные формы контроля (тестирование, портфолио), методика государственной итоговой аттестации; зарубежный опыт контроля и оценки. Книга адресована научным работникам, методистам, преподавателям, учителям, студентам педагогических факультетов. The monograph deals with the state of the research problem in a historical retrospective; the basic concepts of monitoring and evaluation are thoroughly characterized; theory and practice of the competence approach at the didactic and methodical level; innovative forms of control (testing, portfolio), the methodology of the state final attestation; foreign experience of monitoring and evaluation.The book is addressed to scholars, methodologists, teachers, students of pedagogical faculties. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Monograph
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/6983/4/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%8F.pdf
- Савченко, Олександра Яківна, Бібік, Н.М., Байбара, Тетяна Миколаївна, Вашуленко, Оксана Вікторівна, Коваль, Ніна Степанівна, Онопрієнко, Оксана Володимирівна, Пономарьова, К. І. (orcid.org/0000-0001-6655-3773 <http://orcid.org/0000-0001-6655-3773>) and Прищепа, О.Ю. (2012) Didactic-methodical provision of control and evaluation of educational achievements of junior pupils on the basis of a competent approach Project Report. Педагогічна думка, м. Київ, Україна. |
|