Запис Детальніше

Philosophic-praxeological dimension of music education in Ukraine: formulation of the problem

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Philosophic-praxeological dimension of music education in Ukraine: formulation of the problem
Философско-праксеологическое измерение музыкального образование в Украине: постановка проблемы
Філософсько-праксеологічний вимір музичної освіти в Україні: постановка проблеми
 
Creator Гнатів, З. Я.; Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
 
Subject philosophy of education; music education; praxeological dimension; interdisciplinary connections; musical culture; personality-oriented education; social and cultural needs

философия образования; музыкальное образование; праксеологический измерение; междисциплинарные связи; музыкальная культура; личностно-ориентированное обучение; социально-культурные потребности

філософія освіти; музична освіта; праксеологічний вимір; міждисциплінарні зв’язки, музична культура; особистісно-орієнтоване навчання; соціально-культурні потреби
1:37+78.01 (09)
 
Description The article posing the problem of studying current issues of music education in Ukraine at the angle of philosophical and praxeological link. The musical education is considering as a system of theoretical, methodological and axiological doctrines that establish the relationship of art, pedagogy, philosophy, culture and defining social role and importance of music in existence through the prism of community interests and needs.
В статье осуществлена постановка проблемы изучения актуальных вопросов развития музыкального образования в Украине под углом философско-праксеологического среза. Музикальное образование рассматривается как система теоретических, методологических и аксиологических учений, устанавливающих взаимосвязь искусства, педагогики, философии, культурологии и определяют социальную роль и значение музыки в бытии сообщества сквозь призму интересов и потребностей человека.
У статті здійснено постановку проблеми вивчення актуальних питань розвитку музичної освіти в Украї-ні під кутом філософсько-праксеологічного зрізу. Музична освіта розглядається як система теоретичних, методо-логічних та аксіологічних вчень, що встановлюють взаємозв’язок мистецтва, педагогіки, філософії, культурології та визначають соціальну роль і значення музики у бутті спільноти крізь призму інтересів і потреб людини.
 
Publisher Национальный Авиационный Университет
 
Contributor


 
Date 2018-09-10
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPK/article/view/12594
 
Source Proceedings of the National Aviation University. Series: Philosophy, Cultural; Том 24, № 2 (2016); 96-99
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Философия, Культурология; Том 24, № 2 (2016); 96-99
Вісник Національного Авіаційного Університету. Серія: Філософія. Культурологія; Том 24, № 2 (2016); 96-99
 
Language uk