Запис Детальніше

Variativyty of organisational forms of competence-oriented education in primary school

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/709477/
 
Title Variativyty of organisational forms of competence-oriented education in primary school
Варіативність організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі
Вариативность организационніх форм компетентносно ориентированного обучения в начальной школе
 
Creator Савченко, Олександра Яківна
Бібік, Н.М.
Цимбалару, Анжеліка Дмитрівна
Мартиненко, Валентина Олександрівна
Пономарьова, К. І.
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
Листопад, Наталія Петрівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description The monograph outlines the tendencies of modernization of primary education in the conditions of implementation of the State standard, the typology of organizational forms of education, the didactic characteristic of organizational forms of competence-oriented education and didactic-methodical conditions of their implementation are determined. The work is aimed at improving the quality of primary education by improving the organizational forms of teaching primary pupils on the basis of a competent approach. The results of the work can be used in the pedagogical practice of the primary level of education, the educational process of higher pedagogical educational institutions, and in institutions of postgraduate pedagogical education.
У монографії окреслені тенденції модернізації початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту, визначено типологію організаційних форм навчання, дидактичну характеристику організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання та дидактико-методичних умов їх реалізації. Робота спрямована на підвищення якості початкової освіти шляхом вдосконалення організаційних форм навчання молодших школярів на засадах компетентнісного підходу. Доробок може бути використано у педагогічній практиці початкової ланки освіти, навчальному процесі вищих педагогічних навчальних закладів, у закладах післядипломної педагогічної освіти.
В монографии указаны тенденции модернизации начального образования в условиях реализации Государственного стандарта, определена типология организационных форм обучения, дидактическая характеристика организационных форм компетентно ориентированного обучения и дидактико-методических условий их реализации. Работа направлена ​​на повышение качества начального образования путем совершенствования организационных форм обучения младших школьников на основе компетентностного подхода. Работа может быть использована в педагогической практике начального звена образования, учебном процессе высших педагогических учебных заведений, в учреждениях последипломного педагогического образования.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2016
 
Type Monograph
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/709477/1/%D0%92%D0%B0%D1%80%D1%96%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C_%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC.pdf
- Савченко, Олександра Яківна, Бібік, Н.М., Цимбалару, Анжеліка Дмитрівна, Мартиненко, Валентина Олександрівна, Пономарьова, К. І., Онопрієнко, Оксана Володимирівна and Листопад, Наталія Петрівна (orcid.org/0000-0002-2922-8450 <http://orcid.org/0000-0002-2922-8450>) (2016) Variativyty of organisational forms of competence-oriented education in primary school Project Report. Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна.