Запис Детальніше

Естрадний вокальний номер: специфіка режисури

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24232/
 
Title Естрадний вокальний номер: специфіка режисури
Эстрадный вокальный номер: специфика режиссуры
Pop-vocal number: the specificity of directing
 
Creator Каблова, Тетяна Борисівна
Лєвіт, Дмитро Анатолійович
 
Subject РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Мета роботи. Дослідження присвячено аналізу роботи режисера в процесі постановки естрадного вокального номера як окремого, так й поєднання в єдине ціле різноманітних номерів в концерті. В статті розглядається специфіка режисерської діяльності в галузі концертної постановки естрадного вокального номеру. Акцентується увага на різноманітності естрадних номерів, як вирішальної умови для формування цілого концерту.
Методологія роботи полягає у використанні компаративного та логічного методів, гіпотетико-дедуктивного
методу, що дозволяє припустити розгляд специфіки роботи режисера в галузі естрадного вокального концертного дійства.Зазначений методологічний підхід сприяє аналізу та визначенню основних рис режисерської роботи при постановці естрадного вокального номера. Наукова новизна полягає в висвітленні специфіки режисерської роботи в естрадному вокальному номері. Акцентовано, що особливість роботи полягає в поєднанні всіх видів мистецтв: вокал, пластику, хореографію, що в свою чергу базується на єдиній драматургії та отримує сценічне оздоблення світлом, декораціями і технічними ефектами. Окремо наголошено на первісному значенні саме музичного тексту в формуванні драматургії номеру, а не словесному тексті, який частіше є домінантним для режисера. Це обґрунтовано необхідністю акцентування на постаті виконавця, його вокальних здібностях та творчій харизмі. Визначено основу для створення драматургії у режисерській концепції. Висновки. Специфіка роботи режисера розглянута з позицій формування композиції естрадного номеру на основі музичного матеріалу та концентрації уваги на особистості виконавця. Вокальний номер розглядається як багатошарова
структура, де музично-вербальний матеріал надає можливості виходити на рівень вокально-драматургічної
концепції.
Цель работы. Исследование посвящено анализу работы режиссера в процессе постановки эстрадного
вокального номера как отдельного, так и в сочетании в целое различных номеров в концерте. В статье рассмат-
ривается специфика режиссерской деятельности в области концертной постановки эстрадного вокального но-
мера. Акцентируется внимание на разнообразии эстрадных номеров, как решающего условия для формирова-
ния целого концерта. Методология работы заключается в использовании сравнительного и логического
методов, гипотетико-дедуктивного метода, что позволяет предположить рассмотрение специфики работы ре-
жиссера в области эстрадного вокального концертного действия.Этот методологический подход способствует
анализа и определению основных черт режиссерской работы при постановке эстрадного вокального номера.
Научная новизна заключается в освещении специфики режиссерской работы в эстрадном вокальном номере.
Акцентировано, что особенность работы заключается в сочетании всех видов искусств: вокал, пластику, хорео-
графию, что в свою очередь базируется на единой драматургии и получает сценическое оформление светом,
декорациями и техническими эффектами. Отдельно идет речь о первоначальном значении именно музыкально-
го текста в формировании драматургии номера, а не словесном тексте, который чаще является доминирующим
для режиссера. Это обусловлено необходимостью акцентирования на исполнители, его вокальных способно-
стях и творческой харизме. Определены основы для создания драматургии режиссерской концепции. Выводы.
Специфика работы режиссера рассмотрена с позиций формирования композиции эстрадного номера на основе
музыкального материала и концентрации внимания на личности исполнителя. Вокальный номер рассматрива-
ется как многослойная структура, где музыкально-вербальный материал предоставляет возможности выходить
на уровень вокально-драматургической концепции.
Purpose of the article. The research is devoted to the analysis of the director's work in the process of staging a variety vocal number as a separate, and a combination into a single whole variety of rooms in the concert. The article deals with the specifics of directorial activity in the field of the concert performance of the variety vocal number. The emphasis is on the diversity of variety numbers as a decisive condition for the formation of a concert. The methodology of work is to use comparative and logical methods, a hypothetical and deductive method, which allows assuming the consideration of the specifics of the director's work in the field of variety vocal concert performances. This methodological
approach contributes to the analysis and definition of the main features of directorial work when staging a variety vocal number. The scientific novelty is to highlight the specifics of the directing work in the pop vocal number. It is emphasized that the peculiarity of the work consists in combining all kinds of arts: vocal, plastic, choreography, which in turn is based on a single drama and gets stage decorations with light, decorations and technical effects. Particular emphasis is placed on the original meaning of the musical text in the formation of the drama of the number, and not on verbal text, which is more often the dominant for the director. This is justified by the need to emphasize the performance
of the artist, his vocal abilities, and creative charisma. The basis for creating drama in the director's conception is determined. Conclusions. The specificity of the director's work is considered from the standpoint of the composition of the pop music number based on the musical material and the concentration of attention on the personality of the artist.
The vocal number is manifested as a multilayered structure, where musical and verbal material provides opportunities to reach the level of vocal and dramatic concepts.
 
Date 2018-06-30
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24232/1/T_Kablova_D_Levit_MC_1_2018.pdf
Каблова, Тетяна Борисівна та Лєвіт, Дмитро Анатолійович (2018) Естрадний вокальний номер: специфіка режисури Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство (1(10)). с. 129-133. ISSN 2312-4679