Запис Детальніше

Поступ ідей про наступність трудового виховання дітей (1919-1934рр.)

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/24250/
http://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/513
 
Title Поступ ідей про наступність трудового виховання дітей
(1919-1934рр.)
Развитие идей про преемственность трудового воспитания (1919-1934гг)
Development of ideas of continuity labor education (1919 - 1934)
 
Creator Антипін, Євген Борисович
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті подано результати теоретичного узагальнення проблеми наступності трудового виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в історичній ретроспективі 1919-1934 років. Автор висвітлює погляди теоретиків та практиків освіти означеного періоду на трудове виховання як основу побудови тогочасної освітньої діяльності. В статті охарактеризовані зміни у поступі провідних ідей щодо виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в контексті практикоорієнтованого трудового навчання і виховання.
В статье представлено результаты теоретического анализа проблемы преемственности трудового воспитания детей дошкольного и младшего школьного возраста в исторической ретроспективе 1919-1934 годов. Автор освещает взгляды теоретиков и практиков образования представленного периода на трудовое воспитание как основу построения образовательной деятельности того времени. В статье охарактеризованы изменения в развитии основополагающих идей про воспитание детей дошкольного и младшего школьного возраста в контексте практикоориентированого трудового воспитания и обучения.
The article presents the results of theoretical synthesis the problem of continuity labor education of pre-schools and primary school aged children in a historical retrospective of 1919-1934. Investigation of this scientific problem will contribute the modern reforming processes in pre-school and primary school education. Nowadays we need to find ways to organize life-oriented study for pre-school and primary school aged children. We sure that historical and educational heritage will help to understand our opportunities and risks.
Research was made on proven methodology concepts of modern Ukrainian historical and pedagogical science. Using the articles of educators published during 1919-1934, we were able to dwell on the main pedagogical ideas of the problem. System and narrative principles helps us to highlight the key ideas of continuity labor education of pre-school and primary school aged children.
Author highlights the views of educational theorists and practice-men of definite period on labor education as a basis of children’s education that time. The period of 1919-1934 years, in the history of Ukrainian education, is the period of rising soviet system of education. But we understand this period like the period of transforming pre-school and primary education. This process was carried out with lots of creative ideas in labor education of pre-school and primary school aged children. The changes of development the basic ideas about the upbringing children of pre-school and primary school age in a context of practice-oriented labor education are characterized in the article.
 
Publisher Київський університет імені Бориса Грінченка
 
Date 2018-08
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/24250/1/Y_Antypin_ITV_2018_PI.pdf
Антипін, Євген Борисович (2018) Поступ ідей про наступність трудового виховання дітей (1919-1934рр.) Освітологічний дискурс: електронне наукове фахове видання (3-4). с. 27-39. ISSN 2312-5829