Концептуальні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої педагогічної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711709/
http://vspu.net/ojs/index.php/sit/article/view/341 |
|
Title |
Концептуальні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої педагогічної освіти
Conceptual basis for the formation and development of a cloud-based learning and research environment of a higher educational institution |
|
Creator |
Биков, В.Ю.
Гуржій, А.М. Шишкіна, М.П. |
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
004.77 General networking applications and services 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Обґрунтовано основні елементи концепції формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої освіти: мета; поняттєвий апарат; принципи; основні види сервісних моделей та сервісних моделей розгортання середовища; базові характеристики; етапи проектування; форми, методи і засоби навчання; результат.
The basic conceptual elements of formation and development of the cloud-based learning and research environment of higher education institutions are substantiated. Among them there are such as: the purpose; conceptual apparatus; principles; the main types of service models and service models of deployment of the environment; basic characteristics; stages of designing; forms of teaching and learning methods; result. |
|
Publisher |
ТОВ фірма «Планер»
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711709/1/Art143-2-%D0%A8%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%B8%D0%BD%D0%B0.pdf
- Биков, В.Ю., Гуржій, А.М. and Шишкіна, М.П. (2018) Conceptual basis for the formation and development of a cloud-based learning and research environment of a higher educational institution Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems (50). pp. 21-26. ISSN 2412-1142 |
|