Запис Детальніше

Концептуальні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої педагогічної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711709/
http://vspu.net/ojs/index.php/sit/article/view/341
 
Title Концептуальні засади формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої педагогічної освіти
Conceptual basis for the formation and development of a cloud-based learning and research environment of a higher educational institution
 
Creator Биков, В.Ю.
Гуржій, А.М.
Шишкіна, М.П.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
004.77 General networking applications and services
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Обґрунтовано основні елементи концепції формування і розвитку хмаро орієнтованого навчально-наукового середовища закладу вищої освіти: мета; поняттєвий апарат; принципи; основні види сервісних моделей та сервісних моделей розгортання середовища; базові характеристики; етапи проектування; форми, методи і засоби навчання; результат.
The basic conceptual elements of formation and development of the cloud-based learning and research environment of higher education institutions are substantiated. Among them there are such as: the purpose; conceptual apparatus; principles; the main types of service models and service models of deployment of the environment; basic characteristics; stages of designing; forms of teaching and learning methods; result.
 
Publisher ТОВ фірма «Планер»
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711709/1/Art143-2-%D0%A8%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%B8%D0%BD%D0%B0.pdf
- Биков, В.Ю., Гуржій, А.М. and Шишкіна, М.П. (2018) Conceptual basis for the formation and development of a cloud-based learning and research environment of a higher educational institution Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems (50). pp. 21-26. ISSN 2412-1142