Запис Детальніше

Глобальна мережа ЮНЕСКО міст, що навчаються: інструментарій моніторингу прогресу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711714/
http://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/uk/articles/2017-4-doc/2017-4-st13
 
Title Глобальна мережа ЮНЕСКО міст, що навчаються: інструментарій моніторингу прогресу
he UNESCO GlobaL Network of Learning cities: tools for the progress monitoring
Глобальная сеть обучающихся городов ЮНЕСКО: инструментарий мониторинга прогресса
 
Creator Pryima, S.
Dayog, Yuan
Anishchenko, Olena
Petrushenko, Y.
 
Subject 00 Prolegomena. Fundamentals of knowledge and culture. Propaedeutics
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
314/316 Society
37 Education
 
Description Концепція міст і регіонів, що навчаються, останнім часом набуває поширення як в європейській, так і світовій теорії регіонального розвитку, виступаючи маркером успішного соціально-економічного розвитку міста та регіону, розвитку їх людського потенціалу, основою регіональної освітньої політики країн. Аналіз теоретичних засад і особливо практики реалізації концепції міст і регіонів, що навчаються, для України є сьогодні необхідною умовою її сталого розвитку, повноцінного входження у європейську і світову економіку та освітній простір. Все вищесказане актуалізує дослідження теорії і практики європейської і світової регіональної освітньої політики на прикладі міст і регіонів, що навчаються. Незважаючи на доволі ґрунтовне теоретичне опрацювання концептуальних засад регіональної освітньої політики практика її впровадження вказує на низку невирішених на сьогодні питань, серед яких – використання інструментів моніторингу прогресу у побудові міста, що навчається. У публікації висвітлено результати дослідження інструментарію моніторингу побудови міст, що навчаються. Запровадження концепції міста, що навчається, передбачає оперативний і прагматичний підхід до організації освіти упродовж життя на рівні громади міста. І це не абстрактна теорія, адже за умови наявності політичної волі у влади міста і бажання побудувати місто, що навчається, їй потрібен чіткий і доступний інструментарій для визначення прогресу на цьому шляху. Проаналізовано зміст основних характеристик Глобальної мережі ЮНЕСКО міст, що навчаються, як рамкового документу, в якому представлені ключові риси міст, що навчаються, та пропонується контрольний перелік дій щодо активізації та оцінки прогресу на шляху розбудови міста, що навчається. Важливість цього документу полягає у розумінні того факту, що побудова міста, що навчається, є неперервним процесом, і не існує тієї межі, досягнувши якої, місто отримало б бажаний статус. При цьому існують об’єктивні ознаки міста, що навчається, і вони стосуються більше того, що місто робить на цьому шляху, а не того, яким воно є.
The concept of learning cities and regions is recently becoming widespread both in the European and global theory of regional development acting as a marker for the successful socio-economic development of a city and region, development of their human potential, the basis of the regional education policy of countries. Analysis of theoretical principles and, particularly, the practice of implementing the concept of learning cities and regions for Ukraine is currently a necessary condition for its sustainable development, full entry into the European and global economy, as well as the educational space. Despite fairly thorough theoretical study of the conceptual bases of the regional education policy, the practice of its implementation indicates a number of problematic issues, among which there is the use of tools for monitoring the progress in building a learning city. The publication highlights the results of the research dealing with tools for monitoring the process of building learning cities. There has been analyzed the content of the Key Features of the UNESCO Global Network of Learning Cities as a framework document which represents the key features of learning cities and offers a checklist of actions to enhance and evaluate progress on the way of a learning city development. The importance of this document involves understanding the fact that building a learning city is a continuous process and there is no such a final line over which the city could pass to receive the desired status. However, there are objective attributes of a learning city and they refer more to what the city is doing on this way, but not to what it is like.
Концепция обучающихся городов и регионов в последнее время получает распространение как в европейской, так и мировой теории регионального развития, выступая в качестве маркера успешного социально-экономического развития города и региона, развития их человеческого потенциала, основой региональной образовательной политики стран. Анализ теоретических принципов и особенно практики реализации концепции обучающихся городов и регионов для Украины является сегодня необходимым условием ее устойчивого развития, полноценного вхождения в европейскую и мировую экономику и образовательное пространство. Все вышесказанное актуализирует исследование теории и практики европейской и мировой региональной образовательной политики на примере обучающихся городов и регионов. Невзирая на достаточно основательные теоретические наработки концептуальных принципов региональной образовательной политики практика ее внедрения визуализирует нерешенные на сегодня вопросы, среди которых – использования инструментов мониторинга прогресса в построении обучающегося города.
В публикации отражены результаты исследования инструментария мониторинга построения обучающихся городов. Внедрение концепции обучающегося города предусматривает оперативный и прагматичный подход к организации образования на протяжении жизни на уровне городского сообщества. И это не абстрактная теория, ведь при условии наличия политической воли у власти города и желания построить обучающийся город ей нужен четкий и доступный инструментарий для определения прогресса на этом пути. Проанализировано содержание основных характеристик Глобальной сети ЮНЕСКО обучающихся городов как рамочного документа, в котором представлены ключевые черты городов, которые учатся и предлагается контрольный перечень действий относительно активизации и оценки прогресса на пути развития города, который учится. Важность этого документа заключается в понимании того факта, что построение обучающегося города является непрерывным процессом и не существует того предела, достигнув которого город получил бы желательный статус. При этом существуют объективные признаки обучающегося города и они касаются преимущественно того, что город предпринимает на этом пути, а не того, каким он есть.
 
Publisher Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711714/2/The%20UNESCO%20Global%20Network%20of%20Learning%20Cities.pdf
- Pryima, S. (orcid.org/0000-0002-2654-5610 <http://orcid.org/0000-0002-2654-5610>), Dayog, Yuan, Anishchenko, Olena (orcid.org/0000-0002-6145-2321 <http://orcid.org/0000-0002-6145-2321>) and Petrushenko, Y. (2017) he UNESCO GlobaL Network of Learning cities: tools for the progress monitoring Science and Education, 4 (157). pp. 74-81. ISSN 2311-8466