Запис Детальніше

Науковий напрям інтегрованого дослідження освіти – освітологія

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711757/
 
Title Науковий напрям інтегрованого дослідження освіти – освітологія
Scientific direction of integrated research of education – osvitologiya
 
Creator Ognevyuk, V.
Sysoieva, Svetlana
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Інтегрований характер сучасної освіти, складність її як суспільного феномену, зумовленість розвитку освітньої галузі не тільки зовнішніми чинниками, а й власним саморухом, спрямованим на забезпечення відповідності вимогам конкретної історичної доби, вимагають якісно іншого дослідницького підходу до проблем системного функціонування й розвитку сфери освіти. У статті розкрито сутність наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти – освітології; проаналізовано зміни в розумінні поняття “освіта”; об'єктивні фактори посилення взаємозв'язків і взаємозумовленостей розвитку сучасного суспільства та освіти; сформовано основні положення концепції освітології; філософські та педагогічні витоки її формування; об'єкт і предмет освітології; завдання, які стоять перед освітологією як самостійною наукою; визначено основні етапи розвитку освітології, напрями освітологічної підготовки та освітологічних досліджень, направлених на подолання протиріч між вимогами суспільства до сфери освіти та реальним станом її розвитку. Освітологія, концептуально огортаючи багатоаспектні проблеми освітньої сфери, пропонує методологію досліджень феномену сучасної освіти та напрям підготовки фахівців, які здатні системно вирішувати проблеми розвитку сучасної сфери освіти. Вважаємо, що освітологія, поступово долаючи інерцію нашого мислення та кордони міждисциплінарних наукових досліджень, може перетворитися на нову продуктивну світоглядну парадигму, спрямовану на розвиток суспільства засобами освіти.
The essence of the new scientific approach to the study of the integrated sphere of education – osvitologiya is
disclosed in the article; the changes of the meaning of the notion “education” are analyzed; the objective factors of the interconnections and interdependences strengthening of the modern society and education development; the main points of the osvitologiya’s conception are formulated; the philosophical and pedagogical sources of its forming; the object and the subject of the osvitologiya, the tasks, that face with the osvitologiya as the independent science; it is defined the main stages of the osvitologiya development, the areas of the osvitological training and osvitological researches, that are directed to the overcoming of the society’s demands incompatibilities to the sphere of education with real condition of its development.
 
Publisher ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711757/1/S_Sysoieva_NPO_1-2_2014_KUBG.pdf
- Ognevyuk, V. (orcid.org/0000-0002-8671-3348 <http://orcid.org/0000-0002-8671-3348>) and Sysoieva, Svetlana (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2014) Scientific direction of integrated research of education – osvitologiya Неперервна професійна освіта: теорія і практика, 1-2. pp. 5-13. ISSN 1609-8595