Освітні реформи: освітологічний контекст
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711760/
http://tipus.khpi.edu.ua/article/view/45605 |
|
Title |
Освітні реформи: освітологічний контекст
Educational reforms: osvitological context |
|
Creator |
Сисоєва, С.О.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
У статті здійснено освітологічний аналіз реформування й модернізації вищої освіти в Україні; розкрито освітологічний зміст понять «реформування освіти» й «модернізація освіти»; обґрунтовано загальні причини реформування й модернізації сфери освіти; розкрито взаємозв’язок освітніх реформ і реформування дотичних до освіти сфер життєдіяльності суспільства; проаналізовано висновки європейських експертів щодо чинників, що гальмують розвиток української вищої освіти; обґрунтовано необхідність розвитку досліджень самої сфери освіти з позиції сучасної методології міждисципліарності.
The osvitological analysis of the reform and modernization of the higher education in Ukraine is made in the article; osvitological context of the notions “reform of education” and “modernization of education” is disclosed; the general principles of the reform and modernization of educational sphere are grounded; the interrelations of the education reforms and reforms of such spheres of the social activities that are closely associated with education are revealed; the conclusions of the European experts about factors that hamper the development of the Ukrainian higher education are analyzed; the necessity of the development of the educational sphere from the position of the modern methodology of the multidisciplinary is grounded. |
|
Publisher |
НТУ "ХПІ"
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711760/1/Sisoeva_S_O_Tipuss_2013_3_7.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2013) Educational reforms: osvitological context Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія, 3. pp. 44-55. ISSN 2078-7782 |
|