Запис Детальніше

Навчально-методичний комплект «Особлива дитина в інклюзивному дошкільному навчальному закладі»

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711769/
 
Title Навчально-методичний комплект «Особлива дитина в інклюзивному дошкільному навчальному закладі»
Educational and methodical kit "Special child in inclusive preschool educational institution"
Учебно-методический комплект «Особый ребенок в инклюзивном детском саду»
 
Creator Коваль, Людмила Вікторівна
Компанець, Н.М.
Квітка, Н.О.
Лапін, А.В.
Луценко, І.В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Залучення дітей з особливими потребами до загальноосвітнього середовища є провідною проблемою, зумовленою сучасними процесами оновлення соціальних пріоритетів. Забезпечення ефективного впровадження інклюзії у дошкільну освітню ланку потребує інтегрованого, збалансованого використання загальноосвітніх та спеціальних технологій. Корекційно-розвивальна складова навчального-виховного процесу ЗДО з інклюзивним навчанням потребує доповнення та удосконалення: розроблення відповідних навчальних програм, які б знайшли свою реалізацію у варіативній частині Базового компоненту дошкільної освіти.
Матеріали першої частини комплекту навчально-методичного посібника «Особлива дитина у інклюзивному навчальному закладі» розкривають особливості організації інклюзивного середовища у дошкільній ланці, визначають напрями діяльності з індивідуалізації освітнього середовища відповідно до особливих освітніх потреб дошкільників.
Друга частина навчально-методичного комплекту «Особлива дитина у інклюзивному навчальному закладі» містить розділи навчальної програми «Програма розвитку дошкільників з особливими потребами в інклюзивному середовищі ДНЗ» та методичні рекомендації. Програмове забезпечення запропоноване у її розділах допоможе в організації освітньої діяльності за додатковими освітніми лініями у відповідності до Базового компоненту дошкільної освіти. Представлені матеріали є потужним підґрунтям для започаткування інноваційної діяльності у закладі дошкільної освіти, як на основних заняттях, так і у напрямах гурткової роботи.
Матеріали посібника є актуальними для педагогів, студентів вищих навчальних закладів, що здобувають педагогічний фах, науковців, батьків та громадських діячів.
Involving children with special needs in the educational environment is a major problem caused by modern processes of updating social priorities. Ensuring effective inclusion of inclusions in the pre-school education unit requires integrated, balanced use of general education and special technologies. The correctional and developing component of the educational process of the ZHD with inclusive education needs to be complemented and improved: the development of appropriate curricula that would have found their implementation in the variational part of the Basic component of preschool education.
The materials of the first part of the set of educational-methodical manual "Special child in an inclusive educational institution" reveal the peculiarities of the organization of the inclusive environment in the preschool, and determine the directions of activity on the individualization of the educational environment in accordance with the special educational needs of preschool children.
The second part of the teaching kit "Special child in an inclusive educational institution" contains sections of the curriculum "Program for the development of preschool children with special needs in the inclusive environment of the DHS" and methodical recommendations. The software provided in its sections will help in organizing educational activities for additional educational lines in accordance with the Basic component of pre-school education. The presented materials are a powerful ground for initiating innovation activities in the pre-school institution, both in the main lessons and in the areas of circle work.
The materials of the manual are relevant for teachers, students of higher educational establishments, which acquire pedagogical professions, scientists, parents and public figures.
Привлечение детей с особыми потребностями в общеобразовательное среды является ведущей проблемой, обусловленной современными процессами обновления социальных приоритетов. Обеспечение эффективного внедрения инклюзии в дошкольное образовательное звено требует интегрированного, сбалансированного использования общеобразовательных и специальных технологий. Коррекционно-развивающая составляющая учебного-воспитательного процесса здо с инклюзивным обучением нуждается в дополнении и усовершенствования: разработка соответствующих учебных программ, которые нашли свою реализацию в вариативной части Базового компонента дошкольного образования.
Материалы первой части комплекта учебно-методического пособия «Особый ребенок в инклюзивном образовательном учреждении» раскрывают особенности организации инклюзивного среды в дошкольном звене, определяют направления деятельности по индивидуализации образовательной среды в соответствии с особыми образовательными потребностями дошкольников.
Вторая часть учебно-методического комплекта «Особый ребенок в инклюзивном образовательном учреждении» содержит разделы учебной программы «Программа развития дошкольников с особыми потребностями в инклюзивном среде ДОУ» и методические рекомендации. Программный обеспечения предложенное в ее разделах поможет в организации образовательной деятельности по дополнительным образовательным линиями в соответствии с Базового компонента дошкольного образования. Представленные материалы являются мощным фундаментом для начала инновационной деятельности в учреждении дошкольного образования, как на основных занятиях, так и в направлениях кружковой работы.
Материалы пособия актуальны для педагогов, студентов высших учебных заведений, получают педагогический специальность, ученых, родителей и общественных деятелей.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2018
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711769/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82.pdf
Коваль, Людмила Вікторівна (orcid.org/0000-0002-3342-8922 <http://orcid.org/0000-0002-3342-8922>), Компанець, Н.М. (orcid.org/0000-0003-1721-3662 <http://orcid.org/0000-0003-1721-3662>), Квітка, Н.О. (orcid.org/0000-0002-8885-1883 <http://orcid.org/0000-0002-8885-1883>), Лапін, А.В. (orcid.org/0000-0003-1717-7892 <http://orcid.org/0000-0003-1717-7892>) and Луценко, І.В. (2018) Educational and methodical kit "Special child in inclusive preschool educational institution" Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка Національної академії педагогічних наук України. (Unpublished)