Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій для діагностики обдарованості дітей та молоді
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711829/
|
|
Title |
Використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій для діагностики обдарованості дітей та молоді
Use of information and communication technologies for the diagnostics of giftedness of children and youth |
|
Creator |
Сухий, Олексій Лукич
Онопченко, Олена Василівна Онопченко, Галина Василівна |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Методичні рекомендації забезпечують формування загального розуміння ролі інформаційно-комунікативних технологій у процесах виявлення обдарованих дітей і молоді. У праці подано методологічні вимоги, понятійний апарат та опис інструментарію. Детально розглянуто концептуальні принципи моделювання середовища діагностики з урахуванням розвитку інформаційного суспільства та сучасних засобів діагностування. Обґрунтовано завдання реалізації програмної моделі системи діагностування, а також вимоги щодо функціонування в умовах діагностичного простору. Розглянуто загальні аспекти розвитку сучасної ергономіки програмування, наведено ергономічні умови створення діагностичних систем. Рекомендовано для психологів, педагогів, студентів, а також тих, хто цікавиться зазначеним питанням. The methodical recommendations ensure the formation of a common understanding of the role of information and communication technologies in the processes of identifying of gifted children and young people. The paper presents methodological requirements, conceptual apparatus and description of the toolkit. The conceptual principles of modeling the diagnostic environment in consideration of development of the information society and modern diagnostic tools are considered in details. The problem of implementation of the program model of the diagnostic system, as well as requirements for functioning in the conditions of the diagnostic space, are substantiated. The general aspects of the development of modern ergonomics of programming are considered; ergonomic conditions of creation of diagnostic systems are presented. Recommended for psychologists, teachers, students, and for all who are interested in the mentioned issues. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711829/1/%D0%A1%D1%83%D1%85%D0%B8%D0%B9_%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D1%80%D0%B5%D0%BA_2017.pdf
- Сухий, Олексій Лукич, Онопченко, Олена Василівна (orcid.org/0000-0001-9390-4639 <http://orcid.org/0000-0001-9390-4639>) and Онопченко, Галина Василівна (orcid.org/0000-0002-9346-7405 <http://orcid.org/0000-0002-9346-7405>) (2017) Use of information and communication technologies for the diagnostics of giftedness of children and youth [Teaching Resource] |
|