Запис Детальніше

Сфера освіти як об’єкт дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711865/
http://osvitologia.kubg.edu.ua/numbers/10-2012/26-1-2012-roku.html
 
Title Сфера освіти як об’єкт дослідження
The education as an object of research
 
Creator Сисоєва, С.О.
 
Subject 001.89 Organization of science and scientific work
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано генезис поняття «освіта», основні характеристики й ознаки сучасної освіти; показано, що сучасна система освіти є відкритою і задовольняє всім вимогам синергетичної системи (відкрита, нелінійна, неврівноважена, складна); розкрито сутність й методологічні концепти нового інтегрованого напряму пізнання сфери освіти – освітології.
The article analyzes the genesis of the concept “education”, the main characteristics and indications of contemporaneous education; shows that the contemporaneous education system is open and meets all requirements of synergetic system (open, nonlinear, unbalanced, compound);
opens the essence and methodological concepts of the new integrated direction of the education sphere cognition – osvitologiya.
 
Publisher ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711865/1/S_Sysoieva_SOOD%281%29.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) (2012) The education as an object of research Освітологія, 1. pp. 22-29. ISSN 2226-3012