Запис Детальніше

Освітологія - науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711866/
 
Title Освітологія - науковий напрям інтегрованого дослідження сфери освіти
Osvitologia – the scientific approach to the integrated study of the sphere of education
 
Creator Сисоєва, С.О.
Огнев’юк, В.
 
Subject 001.8 Methodology
001.9 Dissemination of ideas
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розкрито сутність нового наукового напряму інтегрованого дослідження сфери освіти – освітології; сформульовано основні положення концепції освітології; розглянуто філософські та педагогічні витоки її формування; з’ясовано завдання, які стоять перед освітологією як самостійною наукою; визначено основні етапи розвитку освітології, напрями освітологічної підготовки та освітологічних досліджень, спрямованих на подолання суперечностей між вимогами суспільства до сфери освіти й реальним станом її розвитку.
The essence of the new scietntific approach to the integrated study of the sphere of education – osvitologia – is disclosed in the article; the main points of the osvitologia’s conception are formulated; the philosophical and pedagogical sources of its forming are considered; the author defines the tasks the osvitologia faces as the independent science and the main stages of the osvitologia development, the areas of the osvitological training and osvitological researches, that are directed to the overcoming of the society’s demands incompatibilities to the sphere of education with real condition of its development.
 
Publisher Рідна школа
 
Date 2012
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711866/1/sys-ognev.pdf.pdf
- Сисоєва, С.О. (orcid.org/0000-0003-2499-732X <http://orcid.org/0000-0003-2499-732X>) and Огнев’юк, В. (orcid.org/0000-0002-8671-3348 <http://orcid.org/0000-0002-8671-3348>) (2012) Osvitologia – the scientific approach to the integrated study of the sphere of education Рідна школа, 4-5. pp. 44-51.