Технологія формування соціальної активності молодших школярів у позаурочній виховній діяльності
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24375/
|
|
Title |
Технологія формування соціальної активності молодших школярів у позаурочній виховній діяльності
Технология формирования социальной активности младших школьников во внеурочной воспитательной деятельности The technology of formation of social activity of primary school children in extracurricular educational activities |
|
Creator |
Литвиненко, Оксана Георгіївна
|
|
Subject |
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
|
|
Description |
У статті розглянуто поняття «соціальна активність молодшого школяра», «технологія». Проаналізовано наукові підходи вчених щодо створення технології формування соціальної активності молодшого школяра. Обґрунтовано логіку впровадження технології формування соціальної активності молодших школярів у позаурочну виховну діяльність. Запропонована технологія формування соціальної активності молодших школярів передбачає її реалізацію у три етапи: орієнтувально-мотиваційний, операційно-пізнавальний і контрольно-оцінний. Кожен з них має свої цілі та завдання.
В статье рассмотрено понятие «социальная активность младшего школьника», «технология». Проанализированы научные подходы ученых к формированию социальной активности у младших школьников. Обоснована логика воплощения технологии формирования социальной активности младших школьников в процессе воспитания. Для устранения трудностей в процессе формирования социальной активности младших школьников представлена технология предусматривающая ее реализацию в три этапа: ориентировочно-мотивационный, операционно-познавательный и контрольно-оценочный. Каждый из них имеет свои цели и задачи. In the article the concept "social activity of primary school children", "technology"are given. Analyzed approaches of scientists on forming social activity in primary school children. And the author studies a variety of activities for improving social competence in primary school children. Presented the logic of realization of this technology in forming social activity in primary school children in the upbringing process, This article by О. Litvinenko discusses difficulties of forming social activity in primary school children in the process elementary school student’s extracurricular activities and determines technology, which suggests its implementation in three phases: oral-motivational, operational-cognitive, and monitoring and evaluation. Each of them has its own goals and objectives. Described indoor and outdoor games and activities that help to challenge and develop child's creativity, imagination, thinking skills, and social skills. The author’s technology directs our children to succeed in the social world -- to learn how to cooperate, make friends, and negotiate conflicts. It learns them to develop strong perspective-taking skills, and treat other people with fairness and compassion. The author designed games that require players to choose solutions to thorny social problems and motivate primary school children to be more kind, sympathetic, and helpful. |
|
Publisher |
БДПУ
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24375/1/O_Lytvynenko_NZBDPU_PI.pdf
Литвиненко, Оксана Георгіївна (2018) Технологія формування соціальної активності молодших школярів у позаурочній виховній діяльності Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр (1). с. 86-91. ISSN 2412-9208 |
|