Запис Детальніше

Development of secondary education in Great Britain: major trands

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711880/
http://uej.undip.org.ua/products/2018/article2.php
 
Title Development of secondary education in Great Britain: major trands
Розвтиток середньої освіти освіти у Великій Британії: головні тенденції
 
Creator Tymenko, M.M.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статті висвітлюються головні зміни у розвитку шкільної освіти у Великій Британії. Автор описує найбільш розповсюджені тенденції у шкільній освіті у різних країнах. Це такі тенденції, як: гнучкі аудиторії, авторський вміст вчителів, миттєва оцінка, перевернуте навчання, освітні технології. Також йде мова і про фактори які формують ці тенденції. Автор також приділяє увагу питанню забезпечення дітей знаннями та навичками які допоможуть їм бути конкурентноспроможними на ринку праці у майбутньому.Також висвітлюється питання освітніх технологій та де вони можуть бути використані для надання допомоги в навчанні та оцінці в класі. Це такі шляхи, як: підвищити гнучкість; покращити зворотній зв'язок, розпізнавати та розуміти відмінності, розуміти важливість емоцій.
The article highlights major changes in the development of secondary education in Great Britain. It also describes the most popular trends in secondary education in different countries. These are such trends as: flexible classrooms (the creation of dynamic working environment that reflects life outside the traditional classroom); teacher-authored content (most teachers are already creating their own resources), instant assessment (instant assessment tools allow teachers to evaluate pupil comprehension at the moment of learning, in real time), flipped learning (it requires pupils to engage with instructional content in their own time, before undertaking corresponding tasks in the classroom. Fundamentally flipped-learning rethinks the way teachers teach, and pupils learn); educational technology. It is also said about the factors which shape these trends. Author pays attention about the concerns that have been raised about the extent that schools are providing children with the right knowledge and skills for the labour market of the future and the necessity of educational technology nowadays. The article also highlights some of the ways that edtech can be used to aid learning and assessment in the classroom.Fundamentally flipped-learning rethinks the way teachers teach, and pupils learn); educational technology. It is also said about the factors which shape these trends. Author pays attention about the concerns that have been raised about the extent that schools are providing children with the right knowledge and skills for the labour market of the future and the necessity of educational technology nowadays. The article also highlights some of the ways that edtech can be used to aid learning and assessment in the classroom. These are such ways as: increase flexibility (cloud-based learning provides increased flexibility, with pupils able to access and complete online assessments at a time that best suits their individual learning style and needs); improve feedback (сloud-based edtech such as classflow, allows teachers to assess student comprehension in the moment of learning, with real-time assessments and instant polling, and by immediately identifying and addressing any gaps in knowledge, educators can then tailor their lessons to the real needs of each pupil); recognize and cater for differences (as everyone learns a little differently, teachers have long strived to meet the needs of all their pupils; painstakingly setting and photocopying different assessments for different students depending on their abilities and technology designed for the classroom makes this process a whole lot easier); understand the importance of emotion (every teacher knows that emotion has a huge impact on the overall learning experience, but understanding the varying emotional needs of pupils can prove difficult).
В статье освещаются главные изменения в развитии школьного образования в Великобритании. Автор описывает наиболее распространенные тенденции в школьном образовании в разных странах. Это такие тенденции, как: гибкие аудитории, авторский содержание учителей, мгновенная оценка, перевернутое обучение, образовательные технологии. Также идет речь и о факторах формирующих эти тенденции. Автор также уделяет внимание вопросу обеспечения детей знаниями и навыками которые помогут им быть конкурентоспособными на рынке труда в будущем. Также освещается вопрос образовательных технологий и они могут быть использованы для оказания помощи в обучении и оценке в классе.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711880/2/Tymenko_stattya%20v%20UPZ-output.pdf
- Tymenko, M.M. (orcid.org/0000-0002-7639-5630 <http://orcid.org/0000-0002-7639-5630>) (2018) Development of secondary education in Great Britain: major trands Український педагогічний журнал, 3. pp. 14-20. ISSN 2411-1317