Запис Детальніше

Сучасні тенденції безперервного професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24401/
 
Title Сучасні тенденції безперервного професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти
 
Creator Бульвінська, Оксана
 
Subject Index Copernicus
РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description На основі аналізу стратегічних документів Європейського простору вищої освіти охарактеризовані сучасні тенденції навчання і викладання, відповідно до яких визначені напрями безперервного професійного розвитку науково-педагогічних працівників. До цих напрямів віднесені: розвиток якостей фасилітатора, коуча, модератора, тьютора, зміну авторитарної ролі викладача на більш м’який педагогічний супровід в умовах студентоцентрованої моделі навчання та викладання; вдосконалення іншомовної та міжкультурної компетентності для здійснення інтернаціоналізації вищої освіти; розвиток власної дослідницької компетентності і використання дослідницьких методів в умовах організації освітнього процесу в університеті на основі наукових досліджень для розвитку критичного мислення та рефлексивного аналізу студентів; розвиток умінь адаптувати освітні цілі до високотехнологічного і мобільного навчального середовища і створення психологічно безпечного навчального середовища; освоєння нових електронних засобів навчання, а також досвід використання засобів, методів і технологій електронного навчання в освітньому процесі закладу вищої освіти.
На основе анализа стратегических документов Европейского пространства высшего образования охарактеризованы современные тенденции обучения и преподавания, согласно которым определены направления непрерывного профессионального развития научно-педагогических работников. К этим направлениям отнесены: развитие качеств фасилитатора, коуча, модератора, тьютора, изменение авторитарной роли преподавателя на более мягкое педагогическое сопровождение в условиях студентоцентрической модели обучения и преподавания; совершенствование иноязычной и межкультурной компетентности для осуществления интернационализации высшего образования; развитие собственной исследовательской компетентности и использование исследовательских методов в условиях организации образовательного процесса в университете на основе научных исследований для развития критического мышления и рефлексивного анализа студентов; развитие умений адаптировать образовательные цели к высокотехнологичной и мобильной учебной среде и создание психологически безопасной учебной среды; освоение новых электронных средств обучения, а также опыт использования средств, методов и технологий электронного обучения в образовательном процессе высшего учебного заведения.
The article is devoted to modern trends of continuing professional development of academic staff in higher education institutions. The continuing professional development of an academic staff as a process of acquiring of new and improving the existing professional competencies is determined. Based on the analysis of strategic documents of the European Higher Education Area, modern trends of educating and teaching in higher education are described, according to them, directions of continuous professional development of an academic staff are determined. These areas include: development of a facilitator qualities, a coach, a moderator, a tutor, change of the authoritarian role of a teacher to a softer pedagogical support in a student-centered model of educating and teaching; improvement of foreign and intercultural competence to implement internationalization of higher education; development of own research competence and research methods usage as well as modes in conditions of organizing an educational process at university on the basis of scientific researches for the development of students’ critical thinking and reflexive analysis; developing the ability to adapt educational goals to a high-tech and mobile educational environment and creating a psychologically safe educational environment; development of some new electronic educational tools, as well as the experience of using the tools, methods and technologies of e-learning in the educational process of higher education institution.
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24401/1/O_Bulvinska_NO_1_2_2018_NDLO.pdf
Бульвінська, Оксана (2018) Сучасні тенденції безперервного професійного розвитку науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти Неперервна професійна освіта: теорія і практика (серія: педагогічні науки) 2018 (1-2). с. 22-30. ISSN 1609-8595