Models and Applied Tools for Prediction of Student Ability to Effective Learning
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711961/
http://ceur-ws.org/Vol-2104 |
|
Title |
Models and Applied Tools for Prediction of Student Ability to Effective Learning
Моделі та прикладні засоби прогнозування здібностей учнів до ефективного навчання |
|
Creator |
Spirin, Oleg
Burov, O. Yu. |
|
Subject |
001.89 Organization of science and scientific work
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education |
|
Description |
Models of the system “Learner-techno-tools-environment” (SLTE) from viewpoints of psychophysiology, stages of learning and appropriate ICT tools were developed and their constructions were discussed. Functional system of cognitive activity (FSCA) in digital environment has been developed as a re-finement of the previous general functional system of activity by K.Anokhin. The FSCA was proposed as a structural functional system representing psycho-physiologica model of cognitive activity, and as a hyper-complex dynamic sys-tem. Theoretical models can be used in ICT for students’ abilities assessment, monitoring of the intellect development on micro-age intervals, as well as for studying cognitive stability in over week’s intervals.
Обговорюються розроблення моделі і проектування системи "учень-техно-інструменти-середовище" (SLTE) з точки зору психофізіології, етапів навчання та відповідних інструментів ІКТ. Функціональна система пізнавальної діяльності (FSCA) у цифровому середовищі була розроблена як переосмислення попередньої загальної функціональної системи діяльності К.Н. Анохіна. FSCA було запропоновано як структурна функціональна система, що представляє психофізіологічну модель пізнавальної діяльності, а також як гіперкомплексна динамічна система. Теоретичні моделі можуть бути використані в ІКТ для оцінки здібностей учнів, моніторингу розвитку інтелекту на мікро-вікових інтервалах, а також для вивчення когнітивної стійкості на інтервалах протягом тижня. |
|
Publisher |
CEUR-WS
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711961/1/Spirin_Model%20and%20applied%20tools%20for%20prediction%20of%20student%20ability%20.pdf
- Spirin, Oleg (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>) and Burov, O. Yu. (orcid.org/0000-0003-0733-1120 <http://orcid.org/0000-0003-0733-1120>) (2018) Models and Applied Tools for Prediction of Student Ability to Effective Learning 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer, 2104. pp. 404-411. ISSN 1613-0073 |
|