Запис Детальніше

Е–середовище як складова корпоративної культури в університетах Французької Республіки

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24424/
 
Title Е–середовище як складова корпоративної культури в університетах Французької Республіки
Э-среда как составляющая корпоративной культуры в университетах Французской Республики
E-environment as a component of corporate culture at the universities of the French Republic
 
Creator Бровко, Катерина Андріївна
 
Subject Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розкрито особливості та закономірності функціонування Е-середовища як складової корпоративної культури університетів Французької Республіки. Визначено сутність понять «корпоративна культура», «корпоративна культура університету», «Е-середовище», «академічна чесність». Виокремлено академічну чесність та інші складові елементи корпоративної культури університету. Охарактеризовано місце та роль Е-середовища у формуванні корпоративної культури університетів Франції. Представлено інформацію щодо електронних платформ навчання, які використовуються в університетах Франції.
В статье раскрыты особенности и закономерности функционирования Э-среды как составляющей корпоративной культуры университетов Французской Республики. Определена сущность понятий «корпоративная культура», «корпоративная культура университета», «Э-среда», «академическая честность». Выделено академическую честность и другие составляющие элементы корпоративной культуры университета. Охарактеризованы место и роль Э-среды в формировании корпоративной культуры университетов Франции. Представлена информация об электронных платформах обучения, используемых в университетах Франции.
The article deals with features and regularities of functioning of the E-environment as a component of corporate culture of the universities of the French Republic. The essence of the concepts «corporate culture», «corporate culture of the university», «environment», «E-environment», «academic honesty» has been defined. The specifics of the influence of the environment on the development of the personality have been revealed. The specific features of the corporate character at the university have been outlined. Academic honesty and other components of the corporate culture of the university have been singled out. The development of the corporate culture at the university has been characterized at three levels. The expediency of step-by-step actions for the development of the corporate culture of the university has been stressed, and the final stage of its formation is the normative consolidation of all rules, laws, standards in the corporate code of the university, or other document regulating legal relations in the organization and beyond. Positive and negative factors of influence on the development of the corporate culture of the university have been determined. Attention is focused on academic honesty, as a component of the corporate culture of the university. The main branches of the effectiveness of academic honesty have been determined. The problem of plagiarism has been revealed as one of the varieties of manifestation of academic dishonesty among Ukrainian researchers and educators. The place and role of the E-environment in the formation of the corporate culture of the universities of the French Republic have been characterized. There has been presented the information on the functionality of such electronic learning platforms as LearningSpace, TopClass, WebCT, Pleiad, Campus Virtuel, Virtual, Claroline, Ganesha, Moodle, Promethee, LearningSpace, TopClass and WebCT which are used for distance learning at the universities of the French Republic. A number of positive and negative signs in the use of electronic platforms in the universities of the French Republic have been presented.
 
Publisher Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24424/1/K-Brovko_ECCCUFR.pdf
Бровко, Катерина Андріївна (2018) Е–середовище як складова корпоративної культури в університетах Французької Республіки Молодь і ринок (2(157)). с. 133-137. ISSN 2308-4634