Моделювання процесу формування корпоративної культури студентів вищих навчальних закладів
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24426/
|
|
Title |
Моделювання процесу формування корпоративної культури студентів вищих навчальних закладів
Моделирование процесса формирования корпоративной культуры студентов высших учебных заведений Modeling of process of corporate culture students of higher education institutions |
|
Creator |
Бровко, Катерина Андріївна
|
|
Subject |
Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
У статті розглянуто підходи до моделювання процесу формування корпоративної культури студентів вищих навчальних закладів. Розкрито сутнісні характеристики понять «модель», «моделювання», «корпоративна культура». Виокремлено структурні елементи моделі корпоративної культури студентів. Представлено інформацію щодо видів моделей (прогностичної, концептуальної, інструментальної, структурної, моделі моніторингу, рефлексивної, функціональної) та особливостей їх використання у педагогічних дослідженнях. Наведено класифікацію моделей корпоративної культури за: формою відображення дійсності, предметом дослідження, завданням дослідження, природою явищ, властивостями відображення, ступенем точності, обсягом, способом вираження.
В статье рассмотрены подходы к моделированию процесса формирования корпоративной культуры студентов высших учебных заведений. Раскрыты сущностные характеристики понятий «модель», «моделирование», «корпоративная культура». Выделены структурные элементы модели корпоративной культуры студентов. Представлена информация по видам моделей корпоративной культуры (прогностической, концептуальной, инструментальной, структурной, модели мониторинга, рефлексивной, функциональной). Представлена классификация моделей корпоративной культуры по: форме отражения действительности, предмету исследования, задачам исследования, природе явлений, свойствам отображения, степени точности, объему, способу выражения. The study describes approaches to modeling of the process formation of corporate culture students of higher education institution and its structural components. Reveals the intrinsic characteristics of the concepts of «model», «modeling», «corporate culture», «corporate culture of higher educational institution». The characteristic traits of functioning of the corporate culture of educational institutions analyzed. The structural elements of the model of corporate culture of students, such as a system of material and spiritual values, predictions, beliefs, expectations, norms and style of behavior obtained. The information is presented of regarding the types of models (prognostic, conceptual, instrumental, structural, model of monitoring, reflexive, and functional) and features of their use in the pedagogical research. The classification of model of the corporate culture by: form a reflection of reality, the subject of research, stack of research, the nature of phenomena properties of mapping degree of accuracy, volume means of expression. The essence of model of the corporate culture of student youth by E. Shane according to the three levels: the artifacts internalized values, basic understanding. The features of the three-tier model of the corporate culture of higher educational institution by G. Hayet disclosed. The constituent elements of the model of the corporate culture of higher educational institution by G. Johnson, and also the constituent elements the corporate culture of the higher educational institution by O. Andomin. Specific features of the functioning of models of the corporate culture of higher education institution delineated. |
|
Publisher |
Київський університет імені Бориса Грінченка
|
|
Date |
2017
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24426/1/K_Brovko_MPCCSHEI.pdf
Бровко, Катерина Андріївна (2017) Моделювання процесу формування корпоративної культури студентів вищих навчальних закладів Педагогічний процес: теорія та практика (2). с. 125-129. ISSN 2078-1687 |
|