Запис Детальніше

Europejska strategia w dziedzinie informatyzacji edukacji: przejście do otwartej edukacji

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712004/
 
Title Europejska strategia w dziedzinie informatyzacji edukacji: przejście do otwartej edukacji
European strategy in the field of informatization of education: transition to open education
Європейська стратегія у сфері інформатизації освіти: перехід до відкритої освіти
 
Creator Belan, Vladyslav
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Publikacja naukowa opisuje priorytety polityki UE w dziedzinie informatyzacji edukacji w ramach realizacji programu „Edukacja i szkolenie 2020”.
Rozważane są strategiczne dokumenty europejskie dotyczące informatyzacji edukacji, rozwoju kompetencji cyfrowych i przejścia do edukacji otwartej. Przedstawiono infrastrukturę rozwoju kształcenia na odległość w Rzeczypospolitej Polskiej. Opisano także problemy wykorzystania kształcenia na odległość na uczelniach wyższych w Rzeczypospolitej Polskiej i ich perspektywy dla Ukraińskich. Ponadto artykuł opisuje działalność ośrodków kształcenia na odległość działających w instytucjach szkolnictwa wyższego Rzeczypospolitej Polskiej oraz Europejskiego Stowarzyszenia Uniwersytetów, w których prowadzone są kształcenie na odległość i które obejmuje niektóre z nich. Publikacja naukowa analizuje również rozwój i wdrażanie standardów jakości otwartej edukacji w UE, a także znaczenie ujednolicenia kompetencji cyfrowych nauczycieli i uczniów. Wreszcie na początku artykułu są opisane kluczowe zagadnienia dotyczące rozwoju i wdrażania ICT w edukacji ojczystej które są wyróżnione w Raporcie krajowym od 2016 r. "O stanie i perspektywach rozwoju edukacji na Ukrainie".
The article describes the priorities of EU policy in the field of informatization of education in the context of the implementation of the program "Education and Training 2020". The strategic European documents concerning informatization of education, development of digital competences and transition to open education are considered. The infrastructure of development of distance
education in the Republic of Poland is outlined. The problems of using distance learning in higher education institutions of the Republic of Poland and their perspectives for domestic ones are also described. In addition, describes the activities of distance learning centers operating in higher education institutions of the Republic of Poland and the European Association of Universities in which distance learning is carried out and which covers some of them. The article also examines the development and implementation of quality standards for open education in the EU, as well as the importance of standardizing the digital competence of teachers and
students. Finally, at the beginning of the article, the key issues of the development and implementation of ICTs in native education are described in the National Report
of 2016 "On the State and Prospects for the Development of Education in Ukraine".
У статті описуються пріоритети політики ЄС у сфері інформатизації освіти в контексті реалізації програми «Освіта та професійна підготовка 2020».
Розглядаються стратегічні європейські документи щодо інформатизації освіти, розвитку цифрових компетентностей і переходу до відкритої освіти. Окреслено інфраструктуру розвитку дистанційної освіти у Республіці Польща. Також
описується проблематика використання дистанційного навчання у закладах вищої освіти Республіки Польща та їх перспективність для вітчизняних. Крім того, описується діяльність центрів дистанційного навчання, які діють при закладах вищої освіти Республіки Польща та Європейська Асоціація Університетів, в яких здійснюється дистанційне навчання, і яка охоплює деякі з них. У статті також розглядається розробка і впровадження стандартів якості відкритої освіти у країнах ЄС, а також важливість стандартизації цифрової компетентності викладачів і студентів. Зрештою, ще на початку статті, описуються ключові проблеми розвитку та впровадження ІКТ у вітчизняну освіту, виокремлені в Національній доповіді 2016 р. «Про стан і перспективи розвитку освіти в Україні».
 
Publisher Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712004/1/Belan_Polska_2018.pdf
- Belan, Vladyslav (2018) European strategy in the field of informatization of education: transition to open education Information and innovation technologies in education. pp. 16-25. ISSN 978 – 83 – 952000 – 0 – 7