Запис Детальніше

Первинна соціалізація дітей раннього та дошкільного віку як наукова проблема

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/707907/
http://seanewdim.com/93i.html
 
Title Первинна соціалізація дітей раннього та дошкільного віку як наукова проблема
Первичная социализация детей раннего и дошкольного возраста как научная проблема
Primary socialization of young children and preschoolers as a scientific problem
 
Creator Shklyar, Natasha
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
 
Description У статті представлено аналітичний огляд науково-методичних праць з проблеми первинної соціалізації дітей раннього та дошкільного віку як вагомого показника їхньої соціалізованості; розглянуто психологічний аспект проблем, зокрема, розглядаються особливості соціалізації в дошкільному віці, що є актуальним для сучасного етапу розвитку дошкільної педагогіки.
В статье представлен аналитический обзор научно-методических работ по проблеме первичной социализации детей раннего и дошкольного возраста как весомого показателя их социализованости; рассмотрен психологичес-кий аспект проблемы, в частности, рассматривают-ся особенности социализации в дошкольном возрасте, что является актуальным для современного этапа развития дошкольной педагогики.
This article presents an analytical review of scientific and methodological workson the issue of primary socialization of young children and preschoolers as an important indicator of their social adaptation; the psychological aspect of the problem is considered; peculiarities of socialization in early childhood which is relevant to the current stage of the development of preschool education.
 
Publisher Science and Education a New Dimension
 
Date 2016
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/707907/1/4.1%20Natasha_Shklyar_article.pdf
- Shklyar, Natasha (2016) Primary socialization of young children and preschoolers as a scientific problem Science and Education a New Dimension. Pedogogy and Psychology, 4 (45) (93). pp. 46-50. ISSN 2308-5258