Географічний зміст стабільних підручників для початкових шкіл УРСР 1931–1950 рр.
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712125/
|
|
Title |
Географічний зміст стабільних підручників для початкових шкіл УРСР 1931–1950 рр.
The geographical content of the stable textbooks for the primary schools of the Ukrainian Soviet Socialist Republic in 1931-1950’s years |
|
Creator |
Науменко, С.О.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography |
|
Description |
У статті представлено географічний зміст підручників з географії і природознавства для початкових класів періоду становлення в Українській Радянській Соціалістичній Республіці загальнорадянської шкільної освіти (1931–1950 роки). Розкрито зміст підручників, охарактеризовано їх основні й додаткові статті, апарат організації засвоєння й ілюстративний матеріал та висвітлено їх позитивні сторони й недоліки. Описано особливості шкільної початкової освіти у цей період.
The article presented the geographical content of the textbooks on the geography and nature science for the primary classes during the period of the formation in the Ukrainian Soviet Socialist Republic of the general Soviet schools education (1931-1950). The content of the textbooks was disclosed, their main and additional articles, the device of the organization of assimilation and illustrative materials were described and their advantages and disadvantages were highlighted. The peculiarities of the school primary education in this period were described. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2009
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712125/1/%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%80%D1%83%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8%20%281931-1950%29.pdf
- Науменко, С.О. (2009) The geographical content of the stable textbooks for the primary schools of the Ukrainian Soviet Socialist Republic in 1931-1950’s years Проблеми сучасного підручника (9). pp. 629-635. ISSN 2411-1309 |
|