Запис Детальніше

Дошкільна освіта як складова системи безперервної освіти України (2007–2014) : науково-допоміжний бібілографічний покажчик. Вип. 2.

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/706522/
http://dnpb.gov.ua/ua/?ourpublications=%d0%b4%d0%be%d1%88%d0%ba%d1%96%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b0-%d0%be%d1%81%d0%b2%d1%96%d1%82%d0%b0-%d1%8f%d0%ba-%d1%81%d0%ba%d0%bb%d0%b0%d0%b4%d0%be%d0%b2%d0%b0-%d1%81%d0%b8%d1%81%d1%82%d0%b5%d0%bc%d0%b8
 
Title Дошкільна освіта як складова системи безперервної освіти України (2007–2014) : науково-допоміжний бібілографічний покажчик. Вип. 2.
Дошкольное образование как составляющая системы непрерывного образования Украины (2007-2014) : научно-вспомогательный библиографический указатель. Вып. 2.
Preschool education as a component a system of continuous education of Ukraine (2007-2014) : scientific and auxiliary bibliographical index. Release 2.
 
Creator Страйгородська, Людмила Іванівна
Філімонова, Тетяна Віталіївна
Тарнавська, Сніжана Вікторівна
Бондар, Людмила Миколаївна
Кемпе, Вероніка Юріївна
Мушка, Іван Васильович
Деревянко, Тетяна Михайлівна
Дунаєва, Любов Михайлівна
Ніколаєнко, Ярослава Миколаївна
Березівська, Лариса Дмитрівна
 
Subject 004.91 Document processing and production
02 Бібліотечна справа
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Другий випуск науково-допоміжного бібліографічного покажчика присвячено актуальним проблемам розвитку системи дошкільної освіти в Україні. До видання увійшли матеріали, опубліковані впродовж 2007–2014 рр. Покажчик складається з 14 розділів, документи яких висвітлюють нормативно-правове та організаційно-методичне забезпечення дошкільної освіти, історію її розвитку, сучасний стан, організацію освітньо-виховного процесу в ДНЗ, психолого-педагогічні засади розвитку дитини дошкільного віку, особливості її соціалізації, спеціальні умови виховання й навчання дітей з особливими потребами, питання діагностики й підтримки дитячої обдарованості. Окрему увагу зосереджено на проблемах сімейного виховання дошкільників, взаємозв’язку ДНЗ з родинами вихованців, програмно-методичного забезпечення діяльності дошкільних закладів, управління та інтеграції в системі дошкільної освіти, підготовки й підвищення кваліфікації педагогічних кадрів. Важливе місце у посібнику посідає розділ, матеріали якого відображають зарубіжний досвід розвитку дошкільної освіти.
Покажчик адресовано науковцям, викладачам ВНЗ різних рівнів акредитації, докторантам, аспірантам, вихователям, бібліотечним фахівцям, студентам та всім, кого цікавлять питання дошкільної освіти.
Второй выпуск научно-вспомогательного библиографического указателя посвящен актуальным проблемам развития системы дошкольного образования в Украине. В издание вошли материалы,опубликованные в течение 2007-2014 гг. Указатель состоит из 14 разделов, документы которых освещают нормативно-правовое и организационно-методическое обеспечение дошкольного образования, историю его развития, современное состояние, организацию образовательно-воспитательного процесса в дошкольных учебных учреждениях, психолого-педагогические основы развития ребенка дошкольного возраста, особенности его социализации, специальные условия воспитания и обучения детей с особыми потребностями, вопросы диагностики и поддержки детской одаренности. Особое внимание уделено проблемам семейного воспитания дошкольников, взаимосвязи дошкольных учебных учреждений с семьями воспитанников, программно-методического обеспечения деятельности дошкольных учреждений, подготовки и повышения квалификации педагогических кадров. Важное место в пособии занимает раздел, материалы которого отражают зарубежный опыт развития дошкольного образования.
The second release of the scientific and auxiliary bibliographic index is devoted to urgent problems of development of system of preschool education in Ukraine. The edition included the materials published during 2007-2014. The index consists of fourteen sections which documents light standard and legal and an organizational-methodological support of preschool education, history of its development, the current state, the organization of educational process in preschool educational institutions, psychology and pedagogical bases of a child development of preschool age, feature of its socialization, special conditions of education and training of children with special needs, questions of diagnostics and support of children's endowments. Special attention is paid to problems of family education of preschool children, interrelation of preschool educational institutions with families of pupils, a program methodological support of activity of preschool institutions, management and integration in system of preschool education, preparation and professional development of pedagogical shots. The index is addressed to researchers, teachers of higher educational institutions of different levels of accreditation, doctoral students, postgraduate students, educators, library specialists, students and anyone interested in preschool education.
 
Publisher Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О.Сухомлинського
 
Contributor Березівська, Лариса Дмитрівна
 
Date 2016
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/706522/1/Doshk_osvita_2016.pdf
Страйгородська, Людмила Іванівна (orcid.org/0000-0002-4788-1760 <http://orcid.org/0000-0002-4788-1760>), Філімонова, Тетяна Віталіївна, Тарнавська, Сніжана Вікторівна, Бондар, Людмила Миколаївна, Кемпе, Вероніка Юріївна, Мушка, Іван Васильович, Деревянко, Тетяна Михайлівна, Дунаєва, Любов Михайлівна, Ніколаєнко, Ярослава Миколаївна and Березівська, Лариса Дмитрівна (orcid.org/0000-0002-5068-5234 <http://orcid.org/0000-0002-5068-5234>) (2016) Preschool education as a component a system of continuous education of Ukraine (2007-2014) : scientific and auxiliary bibliographical index. Release 2. Державна науково-педагогічна бібліотека України імені В.О.Сухомлинського, м.Київ, Україна. ISBN 978-966-97408-5-4