Запис Детальніше

Сучасні проблеми розвитку ринку продуктів вищої освіти в Україні

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Сучасні проблеми розвитку ринку продуктів вищої освіти в Україні
Modern problems of market development of higher education products in Ukraine
 
Creator Жегус, О. В.
Jegus, O. V.
 
Subject вища освіта
ринок продуктів вищої освіти
заклад вищої освіти
масовизація вищої освіти
маркетизація у сфері вищої освіти
студентська міграція
higher education
market of higher education products
higher educational establishment (HEE)
massovization of higher education
marketization the field of higher education
student migration
338.46:37
 
Description За результатами статистичного аналізу показників ринку продуктів вищої освіти в Україні визначено тенденції попиту
та пропозиції, охарактеризовано конкурентну ситуацію, установлено особливості розвитку та проаналізовано їх вплив на функціонування ЗВО. Визначено, що основними загрозами для ЗВО є падіння попиту, яке відбувається внаслідок демографічної кризи, зростання студентської імміграції, розвитку альтернативних форм освіти, а також високий рівень насичення ринку пропозицією та загострення конкурентної ситуації. Обґрунтовано необхідність застосування адаптивних заходів для забезпечення стабільного функціонування ЗВО на ринку продуктів вищої освіти. Першочерговим завданням визначено необхідність формування системи маркетингу та активізація маркетингової діяльності.
According to the results of the statistical analysis of the indicators of the market of higher education products in Ukraine, the
trends of demand and supply are determined, the competitive situation is characterized, the peculiarities of development are determined and their impact on the functioning of the HEE is analyzed. It is determined that the main threats to HEE are reduction of demand that occurs due to the demographic crisis, the growth of student immigration, the development of alternative forms of education, as well as the high level
of saturation of the market with supply and aggravation of the competitive situation. The necessity of applying of the adaptive measures for ensuring the stable functioning of the HEE in the market of higher education
products is substantiated. The necessity of forming the marketing system and activation of marketing activities is determined as primary task. In the face of falling demand, the contingent needs to be saved, so direct efforts should be directed to its preservation and increase, which has become an important task of marketing activities in
HEE.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2018-10-30T11:37:06Z
2018-10-30T11:37:06Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Жегус О. В. Сучасні проблеми розвитку ринку продуктів вищої освіти в Україні / Жегус О. В. // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: І. М. Рєпіна (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – № 40. – С. 118–127.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/26046
 
Language uk