Запис Детальніше

Concert tour of Zoia Haidai to Canada and the USA in 1946

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24527/
https://nakkkim.edu.ua/science/vidannya-akademiji
 
Title Concert tour of Zoia Haidai to Canada and the USA in 1946
Концертно-гастрольна поїздка Зої Гайдай до Канади та США в 1946 р
Концертно-гастрольная поездка Зои Гайдай в Канаду и США в 1946 г
 
Creator Кацалап, Олена Вікторівна
 
Subject РИНЦ
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description The purpose of the article. The present research is linked with establishing the interrelation between art, ideology, and socio-cultural activity as the essence of Z. Haidai’s concert tour to Canada and the USA in 1946, at the beginning of the Cold War between the USSR and the West. The methodology of the research lies in applying the concrete-historical method to establish facts which caused the peculiarities and duration of that concert tour abroad, of the structural and functional method to study functioning of the Ukrainian classical vocal and performing art in the context of the Ukrainian cultural and artistic life, which was governed at that time by the official political ideology, and the general scientific methods (analysis, synthesis, generalization etc.) for raising more profound points in the article conclusions. The scientific novelty of the research lies in the fact that it describes for the first time the details of organization of Z. Haidai’s abroad concert tour beyond the Atlantic Ocean, which took place under support of pro-communist political forces of the three countries. This affected the format of this abroad concert tour, as well as determined the direction of Z. Haidai’s activity filled with the ideological propaganda, which Z. Haidai had been performing within the Soviet delegation. Conclusions. The analysis of the peculiarities of Z. Haidai’s abroad concert tour to the main North American countries helped to find out its political and propagandist nature, which substantially decreased its artistic value of the singer’s creative career, however enriched her experience with new events, in particular, meeting with Ukrainian diaspora and various impressions
Мета роботи. Дослідження пов’язане з визначенням взаємозв’язку мистецтва, ідеології та соціокультурної діяльності як сутнісної характеристики концертно-гастрольної поїздки З. Гайдай до Канади і США в 1946 р., здійсненої в початковий період розгортання «холодної війни» між СРСР та Заходом. Методологія дослідження полягає в застосуванні конкретно-історичного методу для з’ясування фактів, що обумовили специфіку і перебіг цієї закордонної гастрольної поїздки, структурно-функціонального методу – для дослідження функціонування українського класичного вокально-виконавського мистецтва в контексті культурно-мистецького життя України, яке в той час підпорядковувалось офіційній політичній ідеології, також загальнонаукових методів (аналіз, синтез, узагальнення тощо) – для поглиблення аргументованості висновків у статті. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній уперше було висвітлено деталі організації закордонної концертно-гастрольної поїздки за океан, яка відбулася під егідою прокомуністичних сил трьох сторін. Це вплинуло на її формат, а також визначило спрямованість діяльності, насиченої ідеологічною пропагандою, яку здійснювала З. Гайдай у складі радянської делегації. Висновки. Здійснений аналіз особливостей концертно-гастрольної поїздки співачки до провідних країн північноамериканського континенту допоміг визначити її політично-пропагандистський характер, що значно применшило мистецьку значимість цих гастролей у творчій кар’єрі залученої до цього процесу артистки, однак збагатило її життєвий досвід новими подіями, зокрема, зустріччю з українською діаспорою, та різноманітними враженнями
Цель работы. Исследование связано с определением взаимосвязи искусства, идеологии и социокультурной деятельности как сущностной характеристики концертно-гастрольной поездки З. Гайдай в Канаду и США в 1946 г., осуществленной в начальный период «холодной войны» между СССР и Западом. Методология исследования заключается в применении конкретно-исторического метода для выяснения фактов, обусловивших специфику и ход этой зарубежной гастрольной поездки, структурно-функционального метода – для исследования функционирования украинского классического вокально-исполнительского искусства в контексте культурной жизни Украины, которое в то время подчинялось официальной политической идеологии, также общенаучных методов (анализ, синтез, обобщение и т. д.) – для углубления аргументированности выводов в статье. Научная новизна работы заключается в том, что в ней впервые были рассмотрены детали организации зарубежной концертно-гастрольной поездки за океан, состоявшейся под эгидой прокоммунистических сил трех сторон. Это повлияло на ее формат, а также определило направленность деятельности, насыщенной идеологической пропагандой, которую осуществляла З. Гайдай в составе советской делегации. Выводы. Проведенный анализ особенностей концертно-гастрольной поездки певицы в ведущие страны североамериканского континента помог определить ее политически-пропагандистский характер, что значительно уменьшило художественную значимость этих гастролей в творческой карьере вовлеченной в этот процесс артистки, однако обогатило ее жизненный опыт новыми событиями, в частности, встречей с украинской диаспорой, и разнообразными впечатлениями
 
Publisher Київ : Міленіум, 2018
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24527/1/O_Katsalap_MV_1_2018_IM.pdf
Кацалап, Олена Вікторівна (2018) Концертно-гастрольна поїздка Зої Гайдай до Канади та США в 1946 р Міжнародний вісник: культурологія, філологія, музикознавство (1(10)). с. 297-301. ISSN 2312-4679