Запис Детальніше

Класифікація причин соціальної безвідповідальності маркетингу в Україні та шляхи її вирішення

Dspace iRKNEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Класифікація причин соціальної безвідповідальності маркетингу в Україні та шляхи її вирішення
Classification of the causes of social security of marketing in Ukraine and the way of their solution
 
Creator Новіков, Д. Ф.
Novikov, D. F.
 
Subject машинобудування
маркетинг
витрати
соціальна відповідальність
класифікація
логістика
товар
виробництво
engineering
marketing
costs
social responsibility
classification
logistics
goods
production
338.583
 
Description У статті розглянуто приклади соціальної безвідповідальності деяких суб’єктів господарювання та їхнього маркетингу. На підставі досвіду роботи машинобудівних підприємств України складено класифікацію основних причин, що змушують керівників здійснювати різні махінації при просуванні своєї продукції. Проведено детальний аналіз цих причин і запропоновано заходи щодо усунення соціальної безвідповідальності маркетингу. Визначено два найбільш актуальних напрямки поліпшення соціально-відповідальногомаркетингу: поліпшення виробничої бази підприємства та поліпшення постачання сировиною, которые характерны практически для каждого отечественного предприятия машиностроения.
Тhe article examines examples of social irresponsibility of some business entities and their marketing. Based on the experience of engineering enterprises of Ukraine, the main reasons classification was made which forcing managers to implement various frauds in the promotion of their products. Classification includes: internal reasons of the enterprise, legislative reasons, and reasons related to the violation of the supply terms of raw materials and the obsolete production base of the enterprise. There is a detailed analysis of the reasons and proposed measures to eliminate the social marketing irresponsibility. There are two most relevant directions for improving socially responsible marketing: improving the production base of the enterprise and improving logistics supply, which are typical for almost every domestic machine building enterprise. It is shown that the management of the enterprise can independently eliminate the reasons, taking decisions on the technical modernization of the production base, which makes it possible to bring the enterprise to a new level of its product quality, increasing its competitiveness and opening the opportunity to enter the world market. It is also shown that the choice of reliable suppliers and the construction of an efficient scheme of work will ensure the uninterrupted supply of production with all necessary raw materials, reducing the duration of the production cycle. The solution of the identified problems will allow the machine-building enterprise to withdraw from forced fraud while promoting its products.
 
Publisher ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
 
Date 2018-11-01T11:45:08Z
2018-11-01T11:45:08Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Новіков Д. Ф. Класифікація причин соціальної безвідповідальності маркетингу в Україні та шляхи її вирішення / Новіков Д. Ф. // Економіка та підприємництво : зб. наук. пр. / М-во освіти і науки України, ДВНЗ «Київ. нац. екон. ун-т ім. Вадима Гетьмана» ; [редкол.: І. М. Рєпіна (відп. ред.) та ін.]. – Київ : КНЕУ, 2018. – № 40. – С. 247–256.
http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/26078
 
Language uk