Запис Детальніше

Соціально-педагогічна профілактика інтернет-залежності старшокласників

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24540/
http://www.aphn-journal.in.ua/
 
Title Соціально-педагогічна профілактика інтернет-залежності старшокласників
Socio-pedagogical preventoin of internet addiction senior pupils
 
Creator Веретенко, Тетяна Григорівна
Ярмоленко, Крісніна
 
Subject Index Copernicus
Збірники наукових праць
 
Description У сучасному світі прогрес у сфері поширення та розвитку інформаційно-комунікаційних технологій набирає стрімких обертів. Активне користування новими засобами телекомунікації, зокрема Інтернетом як глобальним інформаційним ресурсом, приваблює суспільство незалежно від віку, освіти та соціального статусу. Необмежене використання комп’ютерних технологій та Інтернету перетворилося на загрозу повноцінному розвитку особистості, її психічному та фізичному здоров’ю. Інтернет є доволі привабливим і простим способом відходу від реальності, гарним засобом сховатися від різноманітних проблем для тих, хто страждає від негараздів у сім’ї, на роботі, хто схильний до депресій. Психіатри вважають, що це схоже на пристрасть до алкоголю чи азартних ігор і призводить не лише до того, що людина відкладає прийняття важливих рішень, але також і до зміни її особистості. Особливості віртуальної реальності такі, що користувач, який опинився в ній, «змушений» актуалізувати витіснені в підсвідомість інфантильні уявлення й поведінкові патерни. Ефект посилюється ще й тим, що це здебільшого відповідає власним психологічним потребам користувача. Інтернет-залежність – це явище, яке в останні роки набуло справді вражаючого розмаху. Особливо небезпечною вона є для дітей і підлітків, адже їм набагато складніше самостійно впоратися з потягом до онлайн-життя і вчасно зупинитися. Інтернет сам по собі не є хорошим чи поганим – це просто частина світу, який нас оточує, багато в чому корисна й потрібна. Будучи невичерпним джерелом інформації, Інтернет приваблює дітей можливістю дізнатися й побачити все, що завгодно. Цікава до всього дитина прагне отримати якомога більше спілкування, ігор, мультфільмів, розваг, і тому багато часу проводить у віртуальному просторі, часто на шкоду реальному життю. Соціалізацію й спілкування з однолітками дитина замінює фактично однобоким онлайн-спілкуванням. Активним іграм на свіжому повітрі все більше дітей протиставляє мережеві ігри, далеко не завжди нешкідливі. Іноді пошук нової інформації стає буквально нав’язливою ідеєю. Старшокласник має навчитися протистояти спокусі проводити час за комп’ютером у соціальному оточенні та за допомогою соціального оточення, а не лише внаслідок утручання окремих фахівців. Це твердження пояснює інший принцип соціалізації підлітків, що мають Інтернет-залежність. Процес спілкування дитини з комп’ютером має відбуватися без відриву від навчального процесу та під керівництвом, наглядом із боку дорослих. Тому проблема Інтернет-залежності все більше привертає увагу представників громадськості та є досить актуальною серед учених у різних країнах світу, що спонукає до її глибшого дослідження та пошуку ефективних шляхів боротьби із цією проблемою.
In the modern world, the progress in the field of distribution and development of informatively-communication technologies is collects swift turns. Active use of new facilities of telecommunication, especially the Internet, as a global information resource, attracts society regardless of age, education and social status. Therefore, the unlimited use of gadgets and the Internet network grew into the threat of valuable development of personality, its mental health. The Internet is a rather attractive and easy way to get away from reality, a good way to escape from a variety of problems for those who suffer from problems in the family, at work, prone to depression. Psychiatrists believe it is like a passion for alcohol or gambling and leads not only to the fact that a person postpones the adoption of important decisions, but also before changing her personality. Virtual features the reality is that the user who is in it, “forced” to actualize the subconsciously suppressed infantile representations and behavioral patterns The effect is also enhanced by the fact that it is mostly in line with its own psychological needs of the user Internet addiction is a phenomenon that in recent years has gained a truly spectacular scope. It is especially dangerous for children and adolescents, because it is much more difficult for them to cope with the train of online life and stop in time. The Internet itself is not good or bad – it’s just part of the world that surrounds us, in many ways useful and necessary. Being an inexhaustible source of information, the Internet attracts children the opportunity to learn and see everything. It is interesting to the whole child trying to get as much as possible: communication, games, cartoons, entertainment – and therefore spends a lot of time in the virtual space, often in contrast to real life. Socializing and communicating with peers replaces practically one-way online communication. Active outdoor games are more and more children opposed to network games, which are far from always harmless. Sometimes the search for new information becomes literally an obsessive idea. Senior pupils have to learn resisting a temptation to spend time at a computer in a social environment and through social networks but not only due to the experts’ intervention. This statement explains another principle of socialization of adolescents with Internet addiction. The process of juvenile communication with a computer should take place without interruption of educational process and under the guidance and supervision of adults. So, the problem of Internet addiction is attracting the attention of public authorities and is quite relevant among scholars around the world and encourages more in-depth research and the search for effective ways to overcome it.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24540/1/VERETENKO_YARMOLENKO_Drohobych_%2819%292018.pdf
Веретенко, Тетяна Григорівна та Ярмоленко, Крісніна (2018) Соціально-педагогічна профілактика інтернет-залежності старшокласників Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 1 (19). с. 145-149. ISSN 2308-4855