Навчання математики в старшій школі на профільному рівні
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712224/
http://undip.org.ua/news/library/metod_rekom_detail.php?ID=6914 |
|
Title |
Навчання математики в старшій школі на профільному рівні
Обучение математики в старшей школе на профильном уровне Teaching of mathematics in high school at the profile level |
|
Creator |
Бурда, Михайло Іванович
Васильєва, Д.В. Волошена, Вікторія Вікторівна Глобін, Олександр Ігорович |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
51 Mathematics |
|
Description |
Методичні рекомендації містять дидактичні й методичні вимоги до організації компетентнісно орієнтованого навчання математики на профільному рівні. Обґрунтовано, що наведені вимоги і шляхи їх реалізації сприяють ефективному формуванню компетентностей учнів – математичних (змістових, процесуально-операційних, інформаційно-технологічних, дослідницьких), надпредметних математичних (міжпредметних і спеціалізуючих як елемент професійної підготовки) та ключових. Пропонуються інноваційні технології організації навчального процесу на засадах компетентнісного підходу. Методичні рекомендації призначено вчителям математики, науковцям, аспірантам і докторантам, які досліджують проблеми шкільної математичної освіти та авторам підручників. Методические рекомендации содержат дидактические и методические требования к организации компетентностно ориентированного обучения математике на профильном уровне. Обосновано, что приведенные требования и пути их реализации способствуют эффективному формированию компетентностей учащихся - математических (содержательных, процессуально-операционных, информационно-технологических, исследовательских), надпредметных математических (межпредметных и специализируясь как элемент профессиональной подготовки) и ключевых. Предлагаются инновационные технологии организации учебного процесса на основе компетентностного подхода. Методические рекомендации назначен учителям математики, ученым, аспирантам и докторантам, исследующих проблемы школьного математического образования и авторам учебников. Methodical recommendations contain didactic and methodical requirements for the organization of competence-oriented mathematics education at the profile level. It is substantiated that the above requirements and the ways of their implementation contribute to the effective formation of competencies of students - mathematical (content, procedural-operational, information-technological, research), supersubject mathematical (interdisciplinary and specializing as an element of professional training) and key. Innovative technologies of organization of educational process are offered on the basis of a competent approach. Methodical recommendations are intended for teachers of mathematics, scientists, postgraduates and doctoral students who study problems of school mathematical education and authors of textbooks. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2016
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712224/1/Metod%20recomend.pdf
- Бурда, Михайло Іванович, Васильєва, Д.В., Волошена, Вікторія Вікторівна and Глобін, Олександр Ігорович (2016) Teaching of mathematics in high school at the profile level [Teaching Resource] |
|