Запис Детальніше

Особливості впровадження уроку-тренінгу для підлітків уразливих категорій з формування просоціальної поведінки

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712276/
 
Title Особливості впровадження уроку-тренінгу для підлітків уразливих категорій з формування просоціальної поведінки
Features of the introduction of a lesson-training for adolescents of vulnerable categories in the formation of prosocial behavior
 
Creator Федорченко, Т. Є.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена розгляду актуальних питань, спрямованих на впровадження уроків-тренінгів з формування просоціальної поведінки учнів уразливих категорій у навчально-виховному процесі школи. Представлено мету, завдання, очікувані результати уроку, які базуються на формуванні у підлітків свідомого ставлення до людських чеснот, сприяють розвитку якостей просоціальної особистості, вміння вирішувати групові суперечності, виховують почуття довіри один до одного, відповідальності за свої вчинки та дії.
The article is devoted to the consideration of topical issues aimed at introducing lessons-training on the formation of the prosocial behavior of students of vulnerable categories in the educational process of the school. The purpose, tasks, expected results of the lesson are based on the formation of adolescent conscious attitudes towards human virtues, promote the development of the qualities of the prosocial personality, the ability to solve group contradictions, raise a sense of trust in each other, responsibility for their actions.
 
Publisher НАІР
 
Date 2018
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712276/1/%D1%84%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D1%80%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BA%D0%BE.pdf
- Федорченко, Т. Є. (2018) Features of the introduction of a lesson-training for adolescents of vulnerable categories in the formation of prosocial behavior In: Особистість у просторі виховних інновацій : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Ін-ту проблем виховання НАПН України за 2018 рік НАІР, м. Івано-Франківськ, Україна, pp. 385-390. ISBN 978-966-2716-99-3