Агресія як порушення діалогічної взаємодії в підлітковому віці
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712287/
https://farplss.org/index.php/journal/article/view/367 |
|
Title |
Агресія як порушення діалогічної взаємодії в підлітковому віці
Aggression as a violation of dialogic interaction in adolescence |
|
Creator |
Бучма, Вікторія Володимирівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance |
|
Description |
Стаття присвячена дослідженню проблеми порушення діалогічної взаємодії внаслідок проявам агресії в підлітковому віці. Діалогічна взаємодія учнів і вчителя та учнів між собою особливо сприятлива для навчання, виховання та розвитку учнів підліткового віку. Наявність агресії призводить до деструктивної форми взаємодії. Відбувається руйнування суб'єкт-суб'єктної взаємодії, яка перешкоджає можливості морально-духовного зростання її учасників та встановленню контакту між ними. Зауважимо, що агресія розглядається нами як один із способів задоволення потреби в спілкуванні. Отримані результати дослідження свідчать про те, що агресивна поведінка створює певні труднощі в процесі міжособистісного спілкування. Як правило, однолітки уникають спілкування з агресивними дітьми, а дорослі карають за подібну поведінку, тим самим посилюючи прояв агресії в поведінці. Здібності міжособистісного характеру відіграють значну роль у психологічному розвитку індивіда, процесі його соціалізації і набуття ним необхідних форм суспільної поведінки. Міжособистісне спілкування є не тільки умовою формування особистості підлітка, а й значущою сферою його самореалізації. На цьому віковому етапі воно є більш усвідомленим і цілеспрямованим, набуває суб’єктивної значущості, відзначається вибірковістю, тривалістю, моральним обґрунтуванням. Нерозвинені у свій час комунікативні здібності виявляються на наступних етапах життєвого шляху особистості в її комунікативній діяльності, нездатності гнучко поєднувати свою активність з активністю інших людей. Проблема здатності до спілкування в підлітковому віці набуває особливого значення, оскільки спілкування є провідною діяльністю цього вікового періоду і головним чинником соціалізації особистості підлітка. Доведено, що формування комунікативної здатності підлітків сприяє зниженню рівня їх агресивної поведінки. Процес формування здатності до спілкування в підлітковому віці потребує дослідження таких аспектів спілкування як особистісно-мотиваційний аспект, пізнавальний аспект, вольовий аспект, поведінковий аспект. Поведінкова терапія як один з найбільш ефективних методів корекції порушень поведінки в дітей підліткового віку, може служити основою тренінгу спілкування як ефективного засобу формування комунікативної здатності. The article is dedicated to the research of the aggression as a violation of dialogic interaction in adolescence. It should be noted that aggression is considered as one of the ways to fill in the need for communication. The research results received witness the fact that aggressive behavior is the reason for interpersonal communication process complicacy. As a rule, children of the same age evade communication with their aggressive contemporaries, but adults blame them for conduct of the kind, intensifying aggression manifestation in their behavior. Interpersonal character talent plays a fundamental role in psychological development of an individual, in the process of his socialization and obtaining the necessary forms of social behavior by him. Interpersonal communication is not only the juvenile personality formation condition, but a fundamental sphere of his self-realization. At the very age it is more conscious and purposeful, obtaining subjective importance, and is noted for its selectivity, durability and moral explanation. Communicative ability not properly developed in the definite periods of time becomes evident in the next periods of a person’s lifetime and in his communicative activity, unable to be flexible to combine his activity with the activity of other people. The communication problem in adolescence has an important part as communication is the main activity of this age period and is considered to be fundamental in adolescent personality socialization. It is proved juvenile communicative ability formation to support the aggressive behavior level decrease. Communication ability process formation in adolescence requires the investigation of such aspects as a personal motivation, cognition, willing and conduct aspects. A conduct therapy, as one of the most effective juvenile behavior breaking correction method, can serve as the basis for communication training and an effective means of the communication ability formation. |
|
Publisher |
Accent graphics communications
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712287/1/%D0%91%D1%83%D1%87%D0%BC%D0%B0_%D0%90%D0%B3%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%96%D1%8F%20%D1%8F%D0%BA%20%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D0%B2%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%97.pdf
- Бучма, Вікторія Володимирівна (orcid.org/0000-0001-6163-0223 <http://orcid.org/0000-0001-6163-0223>) (2018) Aggression as a violation of dialogic interaction in adolescence Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools, 3 (27). pp. 57-63. ISSN 2313-7525 |
|