Marketing problems of cosher production in Ukraine
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24605/
http://farplss.org |
|
Title |
Marketing problems of cosher production in Ukraine
Маркетингові проблеми кошерного виробництва в Україні Маркетинговые проблемы кошерного производства в Украине |
|
Creator |
Tymchyk, Olena
Тимчик, Олена Анатоліївна |
|
Subject |
Index Copernicus
|
|
Description |
Ukrainian producers, selecting a segment of consumers on the basis of religion, should estimate its capacity and growth prospects. Nowadays, the consumption of kosher products in the countries of the world continues to grow. However, the study of domestic market of kosher products in Ukraine raises the problem of its prospect for domestic producers. The analysis of articles dedicated to the kosher production in Ukraine allows us to identify a number of problems in this area. Based on data, collected in the process of secondary marketing research, the author has come to the conclusion that the number of Jews in Ukraine is decreasing, in the same time the tradition of purchasing kosher products by non-Jews has not been formed. The complexity of the requirements for the production technology, the problem of promotion of kosher products, the low purchasing power of the population of Ukraine allows the author to make the following conclusion: the domestic market of kosher products in Ukraine in the next decade will not be perspective. In this industry, producers should use local micromarketing focused on Jewish religious communities, Jewish educational institutions and Hasidic pilgrim groups. At the same time, the author believes that in the marketing activity the supporters of healthy eating are the most perspective group. The author also supports the thesis that the Ukrainian agrarian sector has natural competitive advantages and a Українські виробники, виділяючи сегмент споживачів за ознакою релігійності, повинні оцінити його ємність і перспективи зростання. Споживання кошерної продукції у країнах світу продовжує зростати. Проте дослідження внутрішнього ринку кошерної продукції в Україні ставить проблему його перспективності для вітчизняних виробників. Аналіз матеріалів статей, присвячених кошерному виробництву в Україні, дозволяє визначити ряд проблем у цій галузі. На основі даних, зібраних у процесі вторинного маркетингового дослідження, автор встановив, що чисельність єврейського населення в Україні зменшується, а традиція купувати кошерну продукцію неєврейським населенням не сформуалася. Складність вимог до технології виробництва, проблеми у просування кошерної продукції, низька купівельна спроможність населення України дозволяє автору зробити наступний висновок: внутрішній ринок кошерної продукції в Україні у найближче десятиріччя не буде перспективним. У цій галузі виробникам варто використовувати локальний мікромаркетинг, орієнтований на іудейські релігійні громади, єврейські навчальні заклади, групи паломників-хасидів. Водночас автор вважає, що у маркетинговій діяльності перспективи має орієнтація на прихильників здорового харчування. Також автор підтримує висновок про те, що аграрний сектор України має природні конкурентні переваги і великий експортний потенціал у виробництві кошерної продукції. – |
|
Publisher |
Accent graphics communications. Hamilton, ON, L8N, 3X3, Canada
|
|
Date |
2018-08
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
ru
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/24605/1/O_Tymchyk_FAR%2028.pdf
Tymchyk, Olena та Тимчик, Олена Анатоліївна (2018) Маркетингові проблеми кошерного виробництва в Україні Fundamental and Applied Researches In Practice of Leading Scientific Schools, 28 (4). с. 145-148. ISSN 2313-7525 |
|