Запис Детальніше

Доповнена реальність у навчанні студентів із особливими освітніми потребами

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/711498/
http://ceur-ws.org/Vol-2168/
 
Title Доповнена реальність у навчанні студентів із особливими освітніми потребами
Augmented reality in education of students with special educational needs
 
Creator Ткачук, В. В.
Єчкало, Ю.В.
Маркова, О. М.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Метою статті є розробка теоретичних та методичних засад використання доповненої реальності для навчання студентів з особливими освітніми потребами.
Завдання – виконати інтеграцію технології доповненої реальності як засобу підтримки навчальної діяльності студентів з особливими освітніми потребами в освітнє середовище закладу вищої освіти.
Об’єкт дослідження – доповнена реальність у навчанні студентів.
Предмет – доповнена реальність у навчанні студентів із особливими освітніми потребами.
Методи дослідження – теоретичні, емпіричні та інформаційно-технологічні.
Результати дослідження: аналіз актуальних засобів доповненої реальності, що використовуються у процесі освіти студентів з особливими освітніми потребами.
Висновки: створення сучасних засобів навчання на основі технології доповненої реальності, що відповідають світовому науково-технічному рівню, є важливою передумовою реалізації ефективних стратегій досягнення цілей інклюзивної освіти.
The article is aimed at developing theoretical and methodological principles of augmented reality application to training students with special educational needs.
The research objective is to implement the augmented reality technology as a means of supporting educational activities of students with special educational needs at higher educational institutions.
The object of the research is augmented reality in education.
The subject of the research is augmented reality in training students with special educational needs.
Research methods include analysis of state standards, statistics and publications.
The research results imply analysis of actual means of augmented reality, applied to training students with special educational needs.
The authors conclude that creation of modern learning tools based on the augmented reality technology and relevant to the world scientific and technical advancements is a key precondition for implementing efficient strategies to achieve goals of inclusive education.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/711498/1/paper9.pdf
- Ткачук, В. В. (orcid.org/0000-0002-5879-5147 <http://orcid.org/0000-0002-5879-5147>), Єчкало, Ю.В. (orcid.org/0000-0002-0164-8365 <http://orcid.org/0000-0002-0164-8365>) and Маркова, О. М. (orcid.org/0000-0002-5236-6640 <http://orcid.org/0000-0002-5236-6640>) (2018) Augmented reality in education of students with special educational needs Proceedings of the 5th Workshop on Cloud Technologies in Education (2168). pp. 66-71. ISSN 1613-0073