Запис Детальніше

Динамізм, гнучкість і автономність - три наріжні камені математичної освіти в Державі Ізраїль

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712350/
http://uej.undip.org.ua/products/2018/article2.php
 
Title Динамізм, гнучкість і автономність - три наріжні камені математичної освіти в Державі Ізраїль
Динамизм, гибкость и автономность - три краеугольных камня математического образования в Государстве Израиль
Dynamism, Flexibility and Autonomy are the three pillars of mathematical education in the State of Israel
 
Creator Васильєва, Д.В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті здійснено аналіз системи освіти в Державі Ізраїль. Коротко висвітлено історію формування системи освіти в умовах розвитку державності та функціонування багатонаціональної держави. Розглянуто цілі та завдання математичної освіти в школах Ізраїлю та розкрито сутність
її основних тенденцій на сучасному етапі. Подано коротку характеристику навчальних програм з математики та основних змістових ліній шкільного курсу математики у школах різних рівнів. Проаналізовано особливості змістового наповнення навчальних програм з математики для початкової, середньої та старшої школи. Розглянуто конкретні приклади організації навчання математики в школах різних рівнів і статусів. Запропоновано шляхи реалізації позитивного досвіду
системи освіти Ізраїлю для організації навчання математики в освітніх закладах України.
В статье проведен анализ системы образования в Государстве Израиль. Коротко отражена история формирование системы образования в условиях развития государственности и функционирования многонациональной государства. Рассмотрены цели и задачи математического образования в школах Израиля и раскрыта сущность ее основных тенденций на современном этапе. Дана краткая характеристика учебных программ
по математике и основных содержательных линий школьного курса математики в школах разных уровней. Проанализированы особенности содержательного наполнения учебных программ по математике для начальной, средней и старшей школы. Рассмотрены конкретные примеры организации обучения
математики в школах различных уровней и статусов. Предложены пути реализации положительного опыта системы образования Израиля для организации обучения математике в образовательных заведениях Украины.
The article analyzes the education system in the State of Israel. The aims and objectives of mathematical education in schools of Israel are considered, and the essence of its main trends at the present stage is disclosed. The purpose of public education is the development of a child’s personality, his/her abilities and creativity, the acquisition of knowledge in various fields of science, art and culture, and the provision of physical activity. The goals of public education include the teaching of universal values, the values of Israel and its heritage, memory of the Holocaust and heroism of the people. In Israel today, much effort is being made to ensure that the standards of education in the country are consistent with current trends in pedagogy. This applies to gender policies (gender equality is everywhere proclaimed), humanization of
education, raising the level of study of scientific and technical disciplines (special emphasis on STEM subjects), as well as raising the status of teachers. A brief description of the curricula for mathematics and the
main content lines of the school’s mathematics course at schools of different levels is given. The content
of educational programs in mathematics for elementary, secondary and high schools has been analyzed. Specific examples of organization of teaching mathematics in schools of different levels and statuses are considered. Ways of realizing the positive experience of the education
system of Israel for the organization of teaching mathematics in educational institutions of Ukraine is proposed. Given the creative use, it is advisable to consider: the autonomy of schools in terms of curricula and content of educational material; flexibility of the classroom education system on the basis of the normalized group work with students; the differentiation of teaching mathematics in high school at three levels of complexity.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2018
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712350/1/State%20of%20Israel.pdf
- Васильєва, Д.В. (2018) Dynamism, Flexibility and Autonomy are the three pillars of mathematical education in the State of Israel Український педагогічний журнал (3). pp. 20-25. ISSN 2411-1317