Чому в школі важливо вчити читати художні твори, а не вивчати літературу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712381/
|
|
Title |
Чому в школі важливо вчити читати художні твори, а не вивчати літературу
Почему в школе важно учить читать художественные произведения, а не изучать литературу Why is it important to teach in school to read artistic works, and not to study literature |
|
Creator |
Снегирева, В. В.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
82 Literature |
|
Description |
Автор акцентує на соціально необхідному рівню читацької компетентності: читати і розуміти прочитане, критично переробляти здобуту інформацію, доповнювати і ефективно використовувати її. У статті наведено стратегії читання – методи, прийоми, завдання, з допомогою яких організовується повноцінне засвоєння змісту тексту.
Автор акцентирует внимание на социально необходимо уровне читательской компетентности: читать и понимать прочитанное, критически перерабатывать полученную информацию, дополнять и эффективно использовать ее. В статье приведены стратегии чтения - методы, приемы, задания, с помощью которых организуется полноценное усвоение содержания текста. The author focuses on the socially necessary level of reading competence: read and understand what has been read, critically process the information received, supplement and use it effectively. The article presents reading strategies - methods, techniques, tasks with the help of which a full-fledged assimilation of the text content is organized. |
|
Publisher |
РА "Освіта України"
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712381/1/%D0%A1%D0%BD%D1%94%D0%B3%D1%96%D1%80%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9E%D0%B4%D1%96%D1%81%D1%81%D0%B5%D1%8F.pdf
- Снегирева, В. В. (2018) Why is it important to teach in school to read artistic works, and not to study literature World literature in modern school, 9. pp. 3-7. |
|