Запис Детальніше

Чому в школі важливо вчити читати художні твори, а не вивчати літературу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712381/
 
Title Чому в школі важливо вчити читати художні твори, а не вивчати літературу
Почему в школе важно учить читать художественные произведения, а не изучать литературу
Why is it important to teach in school to read artistic works, and not to study literature
 
Creator Снегирева, В. В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
82 Literature
 
Description Автор акцентує на соціально необхідному рівню читацької компетентності: читати і розуміти прочитане, критично переробляти здобуту інформацію, доповнювати і ефективно використовувати її. У статті наведено стратегії читання – методи, прийоми, завдання, з допомогою яких організовується повноцінне засвоєння змісту тексту.
Автор акцентирует внимание на социально необходимо уровне читательской компетентности: читать и понимать прочитанное, критически перерабатывать полученную информацию, дополнять и эффективно использовать ее. В статье приведены стратегии чтения - методы, приемы, задания, с помощью которых организуется полноценное усвоение содержания текста.
The author focuses on the socially necessary level of reading competence: read and understand what has been read, critically process the information received, supplement and use it effectively. The article presents reading strategies - methods, techniques, tasks with the help of which a full-fledged assimilation of the text content is organized.
 
Publisher РА "Освіта України"
 
Date 2018
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712381/1/%D0%A1%D0%BD%D1%94%D0%B3%D1%96%D1%80%D1%8C%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%9E%D0%B4%D1%96%D1%81%D1%81%D0%B5%D1%8F.pdf
- Снегирева, В. В. (2018) Why is it important to teach in school to read artistic works, and not to study literature World literature in modern school, 9. pp. 3-7.