Технології підтримки персоніфікованого навчального середовища
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/711690/
|
|
Title |
Технології підтримки персоніфікованого навчального середовища
Technologies for supporting personalized learning environment |
|
Creator |
Носенко, Ю.Г.
Шишкіна, М.П. |
|
Subject |
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance |
|
Description |
У статті розглянуто адаптивні хмаро орієнтовані технології, розвиток і поширення яких сприяє індивідуалізації та диференціації освітнього процесу, підтримці комп’ютерно орієнтованого навчального середовища, зокрема персоніфікованого, підвищенню якості й доступності електронних освітніх ресурсів. Охарактеризовано асистивні технології, що розглядаються як підгрупа адаптивних технологій, наведено приклади деяких асистивних сервісів підтримки навчання осіб з особливостями психофізичного розвитку.
The article considers adaptive cloud oriented technologies, which development and dissemination contributes to the individualization and differentiation of the educational process, the support of a computer-oriented learning environment, in particular personalized, the improvement of the quality and accessibility of electronic educational resources. The assistive technologies that are considered as a subgroup of adaptive technologies are described; the examples of some assistive services for the support of the training of persons with disability are given. |
|
Publisher |
Рівненський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/711690/1/%D0%A0%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B5.pdf
- Носенко, Ю.Г. and Шишкіна, М.П. (2018) Technologies for supporting personalized learning environment Нова педагогічна думка, 3 (95). pp. 45-50. ISSN 2520-6427 |
|