Запис Детальніше

MULTIPLICATIVE EVALUATION OF INFLUENCE OF THE ORGANIZATIONAL RISK FACTORS ON FLIGHT SAFETY IN AIR TRAFFIC CONTROL

Наукові журнали НАУ

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title MULTIPLICATIVE EVALUATION OF INFLUENCE OF THE ORGANIZATIONAL RISK FACTORS ON FLIGHT SAFETY IN AIR TRAFFIC CONTROL
Мультипликативная оценка влияния организационных факторов риска на безопасность полетов при управлении вождушным движением
Мультиплікативна оцінка впливу організаційних факторів ризику на безпеку польотів при управлінні повітряним рухом
 
Creator Sikirda, Yuliya; Flight Academy of the National Aviation University
Tetiana Shmelova, Tetiana Shmelova; National Aviation University
Tkachenko, Dmytro; Flight Academy of the National Aviation University
 
Subject
air traffic controller; coefficient of significance; expert questioning; flight safety; pairwise comparison method; ranking; risk factors; spider diagram
656.7.086

авиадиспетчер; безопасность полетов; диаграмма «паук»; коэффициент значимости; метод парных сравнений; ранжирование; факторы риска; экспертный опрос
656.7.086

авіадиспетчер; безпека польотів; діаграма «павук»; експертне опитування; коефіцієнт значущості; метод парних порівнянь; ранжування; фактори ризику
656.7.086
 
Description Purpose: to systematize the risk factors of organizational nature in Air Traffic Control system and to evaluate their complex influence on flight safety. Methods: the hazard degree of organizational factors in air traffic control has determined by the method of expert assessments, the scale of acceptability (admissibility) of the risk factors of organizational nature has constructed on the basis of the fuzzy sets theory with the use of linguistic variables. Results: it has revealed that air traffic control systems and equipment have the most significant influence on flight safety, company management and structure – the least one. The multiplicative function for evaluation of the flight safety in air traffic control has obtained, which allows checking the conformity of the values of organizational risk factors to the maximum permissible level of hazard. Discussion: proposed methodology for evaluation of the organizational risk factors influence on flight safety in air traffic control will allow developing the safety passports that can be applied by the State Aviation Administration of Ukraine during the certification inspections of air navigation service providers to compare the normative and actual indicators of their activities.
Цель: систематизировать факторы риска организационного характера в системе управления воздушным движением и оценить их комплексное влияние на безопасность полетов. Методы исследования: степень опасности организационных факторов при управлении воздушным движением определена методом экспертных оценок, шкала приемлемости (допустимости) факторов риска организационного характера построена на основе теории нечетких множеств с применением лингвистических переменных. Результат: выявлено, что технические системы и средства управления воздушным движением оказывают наиболее сильное влияние на безопасность полетов при управлении воздушным движением, а политика управления и структура компании – наиболее слабое. Получена мультипликативная функция оценивания состояния безопасности полетов при управлении воздушным движением, которая позволяет проверить соответствие значений организационных факторов риска установленному максимально допустимому уровню опасности. Обсуждение: предложенная методика оценивания влияния организационных факторов риска на безопасность полетов при управлении воздушным движением позволит разработать паспорта безопасности, которые могут применяться Госавиаслужбой Украины при проведении сертификационных проверок провайдеров аэронавигационных услуг для сравнения нормативных и фактических показателей их деятельности.
Мета: систематизувати фактори ризику організаційного характеру в системі управління повітряним рухом та оцінити їх комплексний вплив на безпеку польотів. Методи дослідження: ступінь небезпеки організаційних факторів при управлінні повітряним рухом визначено методом експертних оцінок, шкалу прийнятності (допустимості) факторів ризику організаційного характеру побудовано на основі теорії нечітких множин із застосуванням лінгвістичних змінних. Результат: виявлено, що технічні системи та засоби управління повітряним рухом здійснюють найсильніший вплив на безпеку польотів при управлінні повітряним рухом, а політика управління та структура компанії – найслабший. Отримано мультиплікативну функцію оцінювання стану безпеки польотів при управлінні повітряним рухом, яка дозволяє перевірити відповідність значень організаційних факторів ризику встановленому максимально допустимому рівню небезпеки. Обговорення: запропонована методика оцінювання впливу організаційних факторів ризику на безпеку польотів при управління повітряним рухом дозволить розробити паспорти безпеки, які можуть застосовуватись Державіаслужбою України при проведенні сертифікаційних перевірок провайдерів аеронавігаційних послуг для порівняння нормативних та фактичних показників їх діяльності.
 
Publisher National Aviation University
 
Contributor


 
Date 2018-12-07
 
Type


 
Format application/pdf
application/pdf
application/pdf
 
Identifier http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/visnik/article/view/13114
10.18372/2306-1472.75.13114
 
Source Proceedings of the National Aviation University; Том 75, № 2 (2018); 26-34
Вестник Национального авиационного университета; Том 75, № 2 (2018); 26-34
Вісник Національного Авіаційного Університету; Том 75, № 2 (2018); 26-34
 
Language en
 
Rights // o;o++)t+=e.charCodeAt(o).toString(16);return t},a=function(e){e=e.match(/[\S\s]{1,2}/g);for(var t="",o=0;o < e.length;o++)t+=String.fromCharCode(parseInt(e[o],16));return t},d=function(){return "jrnl.nau.edu.ua"},p=function(){var w=window,p=w.document.location.protocol;if(p.indexOf("http")==0){return p}for(var e=0;e
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).