Передумови формування новітньої економічної реальності на основі інтернет-економіки та економіки потреб
Dspace iRKNEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Передумови формування новітньої економічної реальності на основі інтернет-економіки та економіки потреб
Backgrounds of the newest economic reality formation based on internet and need economy |
|
Creator |
Царьов, Віталій Миколайович
Tsarev, Vitaliy Царёв, Виталий Николаевич |
|
Subject |
економіка потреб
Інтернет економіка новітня економічна реальність трансфер потреби бізнес-процеси економіка знань economy of needs Internet economy newest economic reality needs transfer business process knowledge economy 330.101.2: 334.012: 65.014.1 |
|
Description |
У статті наведено авторське розуміння подальшого розвитку світової економічної теорії. Автором пропонується термін «економіка потреб» для опису тенденцій розвитку постіндустріального суспільства та економіки знань. Визначено основні передумови трансформації суспільства та соціально-економічної системи. Надано стислий опис такої теорії та її основні принципи.
The author’s understanding of the processes of transformation of the knowledge economy under the influence of the Internet economy into the newest economic reality is given in the article. In the introductory part, the main stages and approaches to the formation of production and management systems are analyzed. In addition, the author questioned the possibility of further development of industrial and social relations in the conditions of the application of fordism and postfordism management systems. The article points out that the modern world economic system under the influence of the Internet, the transfer of technoloies, the development of Big Data and BI systems is transformed into an economy in which human labor will be displaced not only from production but also from managerial business processes. In the newest economic reality, the specialization of enterprises takes place according to the principles of technological redistribution, the enterprises themselves cease to play the role of social educators, and the «Internet» network becomes a separate factor of production along with capital and labor. At the same time, enterprises cease to play the role of social ones. At the same time, the author suggests using the term «needs economy» to describe such a reality. The author of the article points out that the driving force behind the formation of production systems, the principles of managing organizations becomes the need of a person or organization. The article presents the prerequisites for the emergence of the newest economic paradigm, the algorithm for the operation of production units in the conditions of such a paradigm. In addition, the author defined the concept of «need» and «transfer of need.» It is determined that the need is an interpretation by an algorithm or a neural network of behavioral information about a person or organization. Under the transfer of the need, the author of the article examines the process of interpreting, formalizing, producing and delivering the goods or services to the demand generator. It is also determined that the need goes through several stages in the process of its transfer: the subconscious and the stage of formalization. In the final part of the article the author draws conclusions about what the economy expects and what management principles should be applied in the conditions of the newest economic reality. In particular, human labor displaced from the sphere of management will move into the sphere of creativity, design and education, and the decisive role in the investment attractiveness of the region will be determined not by the cost of labor or ease of doing business, but by the availability of ultra mobile logistic systems and nodes. |
|
Publisher |
Український інститут розвитку фондового ринку
|
|
Date |
2018-11-15T09:16:48Z
2018-11-15T09:16:48Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Царьов В. Передумови формування новітньої економічної реальності на основі інтернет-економіки та економіки потреб / Віталій Царьов // Ринок цінних паперів. – 2016. – № 11–12. – С. 27–32.
2415-8631 http://ir.kneu.edu.ua/handle/2010/26300 |
|
Language |
uk
|
|