Запис Детальніше

Сучасні тенденції професійної підготовки фахівців-андрагогів: європейський вимір

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/712455/
 
Title Сучасні тенденції професійної підготовки фахівців-андрагогів: європейський вимір
Modern trends in adult educator training: European dimension
 
Creator Огієнко, О.І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано сучасні підходи до професійної підготовки андрагогічного персоналу у європейських країна. З’ясовано, що підготовки андрагогів є складною, динамічною системою, що швидко та адекватно реагує на потреби освіти дорослих; показано, що її визначальними характеристиками є гнучкість у визначенні форми та тривалості навчання, наявність професійного досвіду претендентів; відкритість навчального плану до змін відповідно до вимог ринку праці, суспільства та його спрямованість як на формування наукового знання, розуміння сутності освіти дорослих, так й на оволодіння дослідницькими навичками та андрагогічною компетентністю; співробітництво між дорослими студентами та викладачем, суб’єкт-суб’єктні відношення між ними; застосування концепції «рефлексуючого практика»; диверсифікація навчальних програм, які сфокусовані на формуванні андрагогічної, комунікативної, рефлексивної компетентностей. Виявлено, що провідними тенденціями професійної підготовки фахівців-андрагогів у країнах Європи є її професіоналізація, сертифікація та європеїзація.
The article analyzes modern approaches to training adult educators in European countries. The author found that adult educator training is a complex, dynamic system which quickly and adequately responds to the needs of adult education; showed that its defining characteristic features are: flexibility in selection of forms and duration of training; availability of professional experience of applicants; adjustment of curricula to the needs of the labor market and society; focus on the formation of scientific knowledge about adult education, understanding of its nature; mastery of research skills and andragogical competence; active cooperation between adult learners and teachers; application of conception of “reflexive practitioner”; diversification of learning programs focused on the formation of andragogical, communicative, reflexive competences. It was revealed that the leading trends of adult educator training in European countries are professionalization, certification and Europeanization.
 
Publisher Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/712455/1/%D0%9E%D0%B3%D1%96%D1%94%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%28%D1%80%D0%B5%D0%B4.%2B%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%29.pdf
- Огієнко, О.І. (2017) Modern trends in adult educator training: European dimension Професійна і неперервна освіта: польсько-український науковий щорічник (2). pp. 509-521. ISSN 2543-7925