Система учебных заданий как средство обеспечения достижения успеха учащимися
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/712450/
|
|
Title |
Система учебных заданий как средство обеспечения достижения успеха учащимися
Система навчальних завдань як засіб забезпечення досягнення успіху учнями The system of educational tasks as a means for providing success achievement with young learners |
|
Creator |
Онопрієнко, Оксана Володимирівна
Скворцова, С.О. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 51 Mathematics |
|
Description |
В статье рассмотрены подходы к построению системы учебных заданий, направленные на достижение успеха каждым учеником. 1) Растяжение во времени изучения опеределенного вопроса программы за счет включения подготовительных заданий задолго до изучения определенного вопроса. 2) Формирование операций, составляющих новое действие, которое будет введено позже. 3) Ознакомление с новым материалом посредством анализа процесса решения заданий, которые предлагались школьниками на подготовительном этапе; путем усложнения подготовительных упражнений; посредством изменения ранее изученного способа действия, соотвественно изменившимся условиям. 4) Использование всевозможных наглядных опор для выполнения действия: памяток, опорных конспектов, схем решения, мультимедийных презентаций. 5) Непрерывное повторение ранее изученных понятий и способов действия. У статті розглянуті підходи до побудови системи навчальних завдань, спрямовані на досягнення успіху кожним учнем. 1) Розтягування в часі вивчення опеределения питання програми за рахунок включення підготовчих завдань задовго до вивчення певного питання. 2) Формування операцій, які становлять нову дію, яке буде введено пізніше. 3) Ознайомлення з новим матеріалом за допомогою аналізу процесу рішення завдань, які пропонувалися школярами на підготовчому етапі; шляхом ускладнення підготовчих вправ; за допомогою зміни раніше вивченого способу дії, соотвественно нових умов. 4) Використання всіляких наочних опор для виконання дії: пам'яток, опорних конспектів, схем рішення, мультимедійних презентацій. 5) Безперервне повторення раніше вивчених понять і способів дії. The article considers approaches to constructing a system of educational tasks aimed at achieving success by each learner. 1) stretching in time the study of a specific issue of the program by including preparatory tasks long before studying a particular issue. 2) the formation of operations that constitute the new action to be introduced later. 3) getting acquainted with the new material by analyzing the process of solving the tasks that were offered by the students at the preparatory stage; by complicating the preparatory exercises; by changing the previously studied mode of action, in compliance with the changed conditions. 4) the use of all possible visual supports for the performance of actions: memos, reference notes, decision schemes, and multimedia presentations. 5) continuous revision of the previously studied concepts and modes of action. |
|
Publisher |
Наманганский госдарственный университет
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/712450/1/%D0%9C%D0%9A-01%2C%20%D0%A1%D0%BA%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%86%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%A1.%D0%90.%2C%20%D0%9E%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E.%D0%92..pdf
- Онопрієнко, Оксана Володимирівна and Скворцова, С.О. (2018) The system of educational tasks as a means for providing success achievement with young learners Нaчальное образование: проблемы и решения. I-Международная научно-практическая конференция, 1 (2). pp. 5-15. |
|